Szotyi művek

Szotyi művek

Sajtos-jalapenos hamburger

2019. május 02. - Szotyi művek
Vannak olyan ételek, amik a leginkább egyszerűségükben a legjobbak. Ilyen a pizza paradicsommal,sajttal, bazsalikommal, a bundáskenyér (na jó ezen sokat dob a tejföl és a sajt), és a hamburger. A jó hamburgerhúsba sem kell semmi huncutság, csak marhahús, és a titkos hozzávaló. Erről majd kicsit később ;)

hamburger2_1.jpg

Bár nincs kifejezetten grill idő, (kb egy hónapja...juhuuu...:P) de legalább a nap süt. Mit nekünk egy kis szél(vihar), simán előkaptam a tuti kis grillezőt, és 10 perc múlva már sercegtek is az illatos húspogácsák a lapon. Mi ilyet használunk :)

És most vissza is a hamburgerhez:

Kitalalod mi a titkos hozzávaló? Neem, nem a szeretet, azon kívül ;)

A ZSÍR

Vagy ebben az esetben a jófajta füstölt szalonna. Amitől a hús szaftos lesz, és ízes, és ahhh...imádom :D

Ezért, ha diétázol, vagy nagyon komolyan veszed az egészséges táplálkozást (bár azért nem vagyok meggyőződve róla, hogy valóban az az egészséges, amire aktuálisan ráfogják, de ezt most hagyjuk...), akkor most kicsit fordulj el :D

...aztán közvetlenül sütés előtt még egy kis só, és frissen őrölt bors, és ennyi.

hamburger7.jpg

hamburger.jpg

Na jó, azért kellett egy délelőtt, hogy összedobjam a házi bucikat, meg némi idő, hogy megtöltsem a húst, de onnan már pikk-pakk kész volt az egész 

hamburger1.jpg

 

Azért, hogy egy kicsit azért mégis pörgessünk rajta, most jalapeno-val és fehér cheddarral töltöttem meg. Jó a vörös is, csak én nem igazán szeretem, mert nekem valahogy tök műanyag állaga van)

A megtöltött, és durván 3 cm magas húspogiknak kb 3-3 percre volt szüksége oldalanként, hogy átsüljön. Ha te is véresebben szereted, elég a 3-2 is. Utána már csak mindenki lelkesen telepakolta a saját buciját, és tolhattuk is a házi burgert.

Hozzávalók: nem lesz hosszú a lista ;)

4-5 darabhoz:

600g marhahús (én combot használtam)

60g füstölt szalonna (nem a húsos császár, vagy kolozsvári, hanem az a zsíros cucc, aminek isteni az illata, pláne mikor sül)

só, bors

A töltelékhez: kb 50g fehér vagy vörös cheddar, 2-3 evőkanál savanyú jalapeno

Plusz a többi cucc, amit a hamburgerbe szeretnél pakolni

A hús jó esetben már darált állapotban van, de a szalonna nem. Mivel nekem nincs húsdarálóm, így kis kockákra vágtam, és ment az aprítóba, ami teljesen megfelelt a célnak. Ha neked van, egyszerűen daráld le, és keverd el a hússal. És ez kb meg is van. A sajtot reszeld le, a jalapenot vágd apróra. A húsból vegyél ki egy akkora darabot, amit  tenyeredben könnyen, és alaposan össze tudsz tömöríteni egy golyóvá. Majd formázd pogácsává, végül készíts egy kis kosarat belőle. Ebbe jöhet egy réteg sajt, egy kevés jalapeno, majd megint sajt. Most ismét egy kis hús, kicsit több mint a fele annak, mint az előbb. Ezt először szintén tömörítsd össze, majd lapogasd lappá. Ezzel takard le a kosárkát, és dolgozd el alaposan az illesztéseket. Ahogy már írtam, kb 3 cm magas pogikat készíts.

hamburger4.jpg

Melegítsd fel a grillt 220-230 fokra. Sózd és borsozd az egyik oldalát, ezzel lefelé tedd a grillre, majd fűszerezd a másik oldalt is. Nem a grillt...a húst... :P Oldalanként 3-3, vagy 3-2 perc alatt süsd meg a pogácsákat.

Pakold tele a bucikat minden jóval, no meg a husival, és jó étvágyat hozzá :D

 

 

süti beállítások módosítása