Szotyi művek

Szotyi művek

Hamburger zsemle

2015. augusztus 09. - Szotyi művek
Már régóta ezt a receptet használom, aminek az eredetijét évekkel ezelőtt találtam Tücsökbogárnál.
Csak annyit változtattam rajta, hogy más lisztből, és vaj helyett kókuszolajból készítem, kevesebb cukorral. Próbáltam kicserélni a fehér tönkölyt, vagy legalább egy részét tk lisztre, vagy zablisztre, de nem volt az igazi. Úgyhogy ez bizony (legalábbis az én tapasztalataim alapján) csak fehér lisztből az igazi :P De ha egyszer elkészíted, soha többet nem eszel boltit, de még a péknél alkalmanként kaphatót sem :)



Hozzávalók:

500 g tönköly fehérliszt
1 zacskó porélesztő
2,5 dl melegvíz
20 g cukor (a nyírfa ide nem jó, mert kinyírja az élesztőgombákat, aztán várhatja az ember, hogy megkeljen... )
1,5 tk só
1 db tojás / a kenéshez is kell egy kevés tojás, én ebből szoktam egy picit félretenni hozzá
50 g kókuszolaj

Kenéshez:
tojás
víz

Mivel az élesztőt nem kell felfuttatni, ezért egyszerűen önts össze mindent, és kézzel, vagy géppel alaposan dagaszd meg. Egy órát keleszd, vágdd 9 nagyobb, vagy 12 kisebb darabra. Ezután formázz belőle zsömléket. Én úgy szoktam megformázni, hogy a kimért darabot kicsit kihúzkodom ovális formára, előbb alul és fölül hajtom egymásra, majd mindkét oldalról szintén meghajtom. Kicsit összecsípem, és golyóra formázom. Leteszem a tepsire, kicsit lenyomom. Így szép magas lesz a végeredmény, nem folyik szét.
Letakarva még egy órát hagyd magára :) Végül kendd meg a vizes tojással, és ha van kéznél, szórdd meg szezámmaggal.
200'C-os sütőben 15 perc alatt elkészül :)
süti beállítások módosítása