Szotyi művek

Szotyi művek

Pizza a grillen?

2019. április 07. - Szotyi művek

..Naná ;)

pizza4_1.jpg

Emlékeztek, mikor néhány éve úgy telt el a nyár, hogy minden hétköznap verőfényes napsütés volt, hétvégén pedig kb végig esett az eső? Eddig úgy tűnik, az idén megfordult, és mi igyekszünk is kihasználni minden alkalmat, hogy grillezzünk. Ráadásul nemrég lehetőségem nyílt kipróbálni a George Forman grillsütőket. Közülük is a kül -és beltéren is használható álló grillsütőt. Cserébe pedig vállaltam, hogy megírom a tapasztalataimat :)

pizza3_3.jpg

A helyzet az, hogy Férj - temérdek jó tulajdonsága mellett - nem épp az a grillezős fajta. Szerintem csak ez a kerti, kintevős sztorihoz is csak azért áll (hmmm) "lelkesen", mert mi, Minivel viszont imádunk piknikezni. Vagyis eddig a hagyományos, grillezős mókák alatt is inkább én kezeltem a tüzet, amivel alapvetően nincs gondom, csak mióta egyszer kicsit túltoltam a lángot, és enyhén megpörköltem a diófa alsó leveleit...azóta kicsit óvatosabb vagyok. Viszont - gondolom ez nem egyedi - baromira utálom ki, és letakarítani a grillt :P

Vagyis az elektromos grill mindkettőnknek elég jó megoldás. Ráadásul ehhez a cuki kis darabhoz még búra is van, vagyis a húsok sokkal rövidebb idő alatt elkészülnek, és egyáltalán nem száradnak ki. Mivel állítható a hőfok, így a masszívabb húsok is anélkül sülnek át, hogy kívül már rommá égtek volna. Percek alatt eléri a 220, vagy akár 280 fokot, és nem kell neki 15-20 perc, mint a sütőnek, hogy 250 fokra felmelegedjen. Ráadásként mivel nincs nyílt (sem semmilyen :P ) láng, így csemetét is szívesebben odaengedem segíteni a közelébe. Amúgy mindig egy frászban voltam, mikor szélvész kisasszony a hosszú copfjával randalírozott a tűz körül (jóó...vállalom, alkalmanként túlaggódom a dolgokat, de ez van :D)

Kétségtelenül nem egy kis darab, vagyis bevallom az nincs előttem, ahogy az étkezőasztalra teszem (mert amúgy így is használható lenne), viszont a konyha sarkában is remekül elálldogál a lábain. Nem nehéz, forrón is simán odébb lehet tenni, és elég stabil. Egy dolog hiányzott, egy akasztó, vagy valami hasonló jó lenne, hogy a búrát lehessen hova tenni, mert volt, hogy csak tanácstalanul Travoltáztam, kezemben a kupakkal, hogy akkor most hova is tegyem, amíg éppen nincs rá szükség...de a másik kezem meg jó lenne...

Nálunk első körben mégis pizza készült rajta, ami azt hiszem életem legjobb pizzája lett. Pizza esetében szerintem a kevesebb több, így egy teljesen alap, margherita pizzát készítettem, házi szósszal, mozzarellával, paradicsommal, és sok-sok friss bazsalikommal.

pizza.jpg

pizza2_2.jpg

A tészta könnyű lesz, levegős, kívül pedig ropogós...huhhh...próbáld ki, nagyon finom. Kb 5-7 perc alatt elkészül, vagyis nincs ideje kiszáradni. Nem állítom, hogy olyan, mintha kemencében sütötted volna, de a sütőben készültet simán kenterbe veri.

Én ebből a mennyiségből két, 32-35cm átmérőjű pizzát szoktam készíteni, a szósz pedig kb négy pizzára elég.

Hozzávalók:

500 liszt (ha van, akkor a 00-ás pizzalisztet válaszd)

350ml víz

1 csomag szárított élesztő

3-4 evőkanál olívaolaj (tudod, egy löttyintés ;)) + 2 ek, hogy körbekend a tésztát amíg kel

1,5 tk só

A szószhoz:

1 kis fej hagyma

1 gerezd fokhagyma

1 doboz hámozott paradicsom

3 evőkanál sűrített paradicsom

1 csapott ek cukor

só, bors

1 tk oregánó

1 ek olívaolaj

Végül a sütéshez: olívaolaj

A tetejére: mozzarella, paradicsom, bazsalikom, stb

A tésztához keverd el a hozzávalókat, és dagassz belőle sima, rugalmas tésztát. Én mindent beleszórok a karos robotgépbe, és előbb alacsony, majd magas fokozaton kb 5 percig dagasztom. Gömbölyítsd ki, kend be olívaolajjal, takard le fóliával, és keleszd 1-1,5 órát, amíg a duplájára nem nő.

A szószhoz vágd apróra a hagymát és a fokhagymát, dinszteld meg, add hozzá a többi hozzávalót, kicsit rotyogtasd, majd turmixold le.

A grillt melegítsd elő 220 fokra. A tésztát oszd két részre, és enyhén lisztezett felületen, a kezeddel addig simogasd, húzd, vagy ha nagyon pro vagy, picit pörgesd, még 32-35 cm átmérőjű lapot nem kapsz. Egy ecsettel kend meg vékonyan mindkét felét olívaolajjal, és mehet is a grillre. Takard le, és süsd kb 4 percet. Majd fordítsd meg, adj neki letakarva 2 percet, majd kanalazz rá pizzaszószt, tedd rá a mozzarellát, és a paradicsomszeleteket is. Végül szórd meg bazsalikomlevelekkel, és ismét tedd rá a búrát. Süsd további 1 percet, és már kész is vagy. Csúsztasd át egy tálcára, és tálald :)

 pizza5.jpg

süti beállítások módosítása