Szotyi művek

Szotyi művek

Házi tészta project

2016. március 07. - Szotyi művek
Helló, esős, zimankós vasárnap :P
Mivel ma ilyen pazar volt az idő, és beszorultunk a lakásba, gondoltam kihasználom az időt és a lehetőséget, és hogy a férjem lefoglalja Grétit, és nekiálltam tésztát gyúrni.
Az egyik apropóját az adta a dolognak, hogy hétvégén, a cuki, tojásos nénitől, vettem egy csokor medvehagymát. Úgyhogy a hétvégén mindenben volt medvehagyma :D ...pont a tésztában ne lenne...
A másik, pedig, hogy (már megint) szembe jött velem ez a csokis tészta recept, és nagyon ki akartam próbálni :)




Az alaptészta általában hasonló:
100g liszt
1 tojás
1 tk olívaolaj
fél óra pihentetés

Én tésztagépet használok, de szerintem kézzel is kinyújtható, csak kicsit több időt igényel.
A friss, házi tésztának pedig nincs párja <3



Medvehagymás tészta:
2 főre

200g liszt
2 tojás
2 teáskanál olívaolaj
10-12 levél medvehagyma, nagyon apróra darabolva.
Ha kicsit száraznak éreznéd, néhány csepp vízzel lazítsd, hogy könnyen gyúrható, rugalmas, de nem ragacsos tésztát kapj.

Gyúrd össz, pihentesd, nyújtsd, hajtogasd, nyújtsd, hajtogasd, nyújtsd, hajtogasd, nyújtsd...(kb 15x erre azért van szükség, hogy rugalmas legyen a tészta, ne töredezzen össze, ha elkészült, és kiszáradt.


A bal oldali tészta kétszer, a jobb oldali 15x van hajtogatva, és nyújtva. Azt hiszem, látszik a különbség :)

A végén, ha már kinyújtottad a megfelelő vastagságra (tésztagépen 3-as fokozat, vagy én úgy szoktam ellenőrizni, hogy aláteszek egy újságot, és ha látom a nagyobb betűket, akkor jó)



Hosszában hajtogasd fel, és vágd kb 2 cm széles metéltre, vagy amilyenre szeretnéd.



Csokis tészta - Pasta di cacao
1 agad

100g liszt
20g cukrozatlan kakaó
1 teáskanál olívaolaj
5 ml víz, apránként a tésztához adagolva, amíg gyúrható nem lesz




A módszer ugyanaz, csak itt egy kicsit vastagabbra hagytam a tésztát, és a tésztagép, szélesmetélt készítő részén tekertem át :)

süti beállítások módosítása