Szotyi művek

Szotyi művek

Zöldségtekercs, avagy feltekert zöldségek

2016. január 13. - Szotyi művek
Néhány héttel ezelőtt találkoztam egy képpel...talán a pinteresten, ahol pitetésztát, valamilyen ricottás töltelékkel töltenek, és ilyen cuki, feltekert zöldségekkel rakják ki a tetejét...mit mondhatnék...szerelem, első látásra.
Feldobtam itthon az ötletet, hogy -na? -Ebédre? -Egy ilyen?
Fancsali képpel: "a pite olyan, mintha szendvicset ennénk ebédre"
...na köszi...
Na de azért én ezt mégiscsak, úgyhogy olyan formája lett, ami köretként (is) használható.




Hozzávalók:
kb 6 darab muffinformához

2 tojás
100g reszelt sajt (nálam trappista)
4 evőkanál liszt (nálam fehér tönköly)

2 bébicukkini
1-2 sárgarépa
1 cékla
gyros fűszerkeverék (vagy, amit szívesen használsz)
6 db szilikonos muffinforma

Kutyuld össze a tojást, lisztet, a sajtot, és a csipet sót.
Répát és a céklát hámozd meg, az utóbbihoz jól jöhet egy gumikesztyű. ;) A cukkinit mosd meg.
A hámozóval vágj mindegyik zöldségből vékony szeleteket. Nekem az a fajta hámozó jött be jobban (ehhez), amin hosszában van a penge...
A formákba tegyél egy evőkanál tojásos trutyit, és kezdj el feltekerni pl egy cukkinit. Azt állítsd bele a tojásba, majd folytasd egy másikkal. Pakolgasd, amíg fér a formába. A végén szórd megy egy kevés fűszerkeverékkel. 150-160'C előmelegített (légkeveréses) sütőben 20 perc alatt sül meg.
A tojás teljesen átsül, viszont a zöldség, még éppenhogy roppanós marad :)


Rántotthús mellé tálaltam, de egy vacsorára, vagy uzsira, simán megállja a helyét, magában is :)

süti beállítások módosítása