Szotyi művek

Szotyi művek

Édesburi rózsa

2015. november 12. - Szotyi művek
Bár a krumpli nem túl gyakori vendég nálunk, az édesburgonyát nagyon szeretem. Készült már többféle variációban, nekem chipsként a kedvencem...tudod, sütőben, olaj nélkül, jó fűszereresen ;)
Tulajdonképpen ez is az, csak kicsit más formában készült el :) Egyébként, ha el akarnád kápráztatni a családot, de nem szeretnél órákat tölteni a konyhában, akkor ez remek módja ennek :)
Gyors, látványos, és a hab a tortán: finom :)



Hozzávalók 2 főre

1 közepes édesburgonya (olyat válassz, ami hosszú, és viszonylag vékony, hogy csak karikázni keljen)
2-3 lap tortilla (ha nem szereted, akkor levelestésztát is használhatsz hozzá)
ketchup
só, fűszer
muffin forma a sütéshez.



Először sikáld meg alaposan a krumplit (vagy hámozd meg, de szerintem szép a vörös héj rajta)
Vágd vékony, kb 1,5mm vékony karikákra. Szerintem ez az egyetlen dolog, amin elcsúszhat a dolog, mert ha nagyon vastag, nem tudod feltekerni szépen, de ha nagyon vékony, hamar megég a széle, a közepe pedig kemény marad.
 

Tedd egy tányérra, és mehet kb 4 percre a mikróba. Addig, amíg meg nem puhul annyira, hogy meg tudd hajtani.
Vágj, kb 4 cm-es csíkokat a tortillából, nyomj rá egy csík ketchupot (vagy amilyen szószt szeretsz...a majonéz nem biztos, hogy jó választás :) ) sorakoztasd rá a karikákat átlapolva, hajtsd rá a tortilla alsó részét, és tekerd fel. El fog törni a tortilla, de ne foglalkozz vele, megtartja a karikákat.







Én szilikonos, különálló muffin formában szoktam sütni, de természetesen a hagyományos is tökéletes. Ha nem szilikonos, akkor érdemes kikenni picit, nehogy véletlenül beleragadjon.






Ha elkészültél, szórd meg pici sóval, és a kedvenc fűszerkeverékeddel. (én most gyros fűszert tettem rá)



Süsd 200'c-on, kb 15 percet. Figyeld közben, mert hamar megpuhul, és nehogy odaégjen.

A végén zsebeld be az elismerő szavakat és dicséreteket :)

süti beállítások módosítása