Szotyi művek

Szotyi művek

Csokitorta, kis (naagy) csavarral

2015. május 05. - Szotyi művek
Már régóta szemeztem ezzel a recepttel, de mindig csak tologattam az kipróbálását. Valami mindig hiányzott hozzá, vagy egyszerűen csak nem volt alkalom. Aztán a végén két különbözőből "gyúrtam" össze a saját változatomat :)
Viszont most, anyanap alkalmából végre megszületett, és azt hiszem mondhatom, hogy sikere volt :)
...mindenesetre azt csak a kóstolás után árultam el, hogy miből van :) Nem, mintha anyu, vagy nagymami (esetleg keresztmami) ne lennének vállalkozó kedvűek, de azért mégis, na... :D





Nyers csokitorta
Ez az adag egy 20cm-es tortaformára volt elég

Alap:
100g mandula
200g datolya (maggal együtt, kimagozás után nem mértem)
ha nagyon "szottyos" lenne, egy kis kókuszliszt mehet bele, én kb egy evőkanállal tettem bele

A mandulát (ha van időnk) érdemes néhány órára beáztatni (ha nem, az sem tragédia) utána lecsepegtetni, és mehet az aprítóba. Őröld meg, utána mehet hozzá a kisebb darabokra szabdalt datolya. Őröld tovább, amíg össze nem áll a massza. (ha kell, itt mehet bele a kókuszliszt)

Béleld ki folpakkal a tepsit, és nyomkodd bele szuszmákot (egyébként marha finom, már így is :) )

A krém:
3 érett avokádó (kb 3 naposak, amikor még nem barnul, de már isteni krémes)
kb 80g cukrozatlan kakaó
kb 100g cukor (én eritritet használtam, porrá őrölve abból kicsit több kellett) mindenképpen kóstolgass! érdemes valamilyen porcukrot, vagy folyékony édesítőt használni, mert a krisztály nem oldódik, olvad fel benne
1 evők. rumaroma (kihagyható, de igazán pikáns lesz tőle)
8 g útifűmaghéj (szerintem akár ez is elmaradhat, de én féltem, hogy nagyon lágy lesz a massza...nem lett az)
2 tk (bourbon) vanília por, vagy vanília kikapart belseje
1 csipet só

Az avokádó mehet az aprítóba, és szép krémesre keverjük. Ebbe mehet az összes többi. Ha kész, az egészet rákenjük az alapra, és mehet kicsit állni a hűtőbe.

Nekem sajna nem fért be ez a mennyiség a gépbe, és ezért nem lett elég habos, ezért lett szegény, ilyen kis csúnyácska. De tényleg isteni, érdemes kipróbálni, ha valami különlegessel szeretnénk meglepni magunkat, vagy kis családunkat :)



További receptek a https://www.facebook.com/szotyimuvek oldalamon :)





süti beállítások módosítása