Szotyi művek

Szotyi művek

Ananászmázas sonka

2017. április 14. - Szotyi művek

Csak egy kis szösszenet az elejére: Miért van az, hogy az összes névtelen, nagypofájú internethuszár megtalál, ha valamivel nem ért egyet, esetleg másképp látja, mint én? Nem azt mondtam, hogy egyet kell velem érteni, szó sincs róla, én sem mindig vagyok így azzal, amit olvasok. De tök egyszerű...fogom, és továbbgörgetek. Semmi esetre sem hányom tele a másik oldalát - minősíthetetlen stílusban - természetesen a személyem gondos mellőzésével. Teljesen érthetetlen számomra ezeknek az embereknek a lelkivilága...

A kérdés persze költői, csak ez a mai tényleg felnyomta a vérnyomásom.

Viszont, hogy a témánál, vagyis a sonkánál maradjunk:

...nálunk az idén dupla húsvét van, de másodszor is így készül majd a sonka ;) Mert édes is, meg sós is, bár így a torma most parkolópályára kerül, de sebaj :)

sonka1.jpg

Hozzávalók:

1 kg füstölt sonka (ízlés szerint: tarja, karaj)

500ml 100%-os ananászlé

¼ c méz

2 evőkanál nádcukor

2 evőkanál mustár

Főzd meg a sonkát. Igen, tudom, hogy a hagyományos füstölésű sonkát először áztatni szokták, de megmondom őszintén én még sosem vettem annyira sós sonkát, hogy erre szükségem lett volna. Bár igaz, hogy imádom a füstölt húst, úgyhogy lehet, hogy szimplán csak elfogult vagyok...

Ha megfőtt (ahogy te szereted) vedd ki a vízből, és egy fóliával letakarva tartsd melegen.

Forrald fel az ananászlevet, és főzd addig, amíg a mennyisége a felére nem csökken. Ez 15-20 perc alatt lesz meg. Add hozzá a cukrot, a mézet, és a mustárt, és főzd sziruposra. A sonkát tedd magas falú tepsibe, öntsd nyakon a mázzal, hogy mindenhol vastagon befedje. 170'C-os sütőben, légkeveréssel süsd, kb 20 percet, amíg szép barna színt ne kap. Tálalásnál vágd vékony szeletekre, és a csurgass rá a maradék mázból

 

süti beállítások módosítása