Szotyi művek

Szotyi művek

Csokis-diós kenyér

2020. április 07. - Szotyi művek

Ismét jelentkezik a "Furcsaságok a konyhából" rovatunk, nem mással, mint a csokis kenyérrel. Nem, nem csokikrémes, hanem csokis kenyér, vagyis egész pontosan csokis,  diós kenyér :D

Már nézegetem egy ideje ezeket a recepteket a Pinteresten, és tegnap este végre rá is szántam magam, hogy kipróbáljam 

Az alapnak a már bevált, dagasztás nélküli kenyérreceptemet használtam - csak ezt ki is dagasztottam -, ehhez ment hozzá az étcsoki, majd a másnapi hajtogatásnál a dió is.

csokis.jpg

A végeredmény egészen érdekes, és jellegzetes lett :D Nagyon diós, a csokit igazán nem érezni benne, tehát ez is egy sós kenyér, semmiképpen nem kalács, de mégis...valahol ott hátul, mégis enyhén érzed a csokit, ami baromi jól harmonizál a dióval. A bélzete puha, szaftos, de nem olyan giga lukacsos, mint a csoki nélküli, mégis nagyon levegős.

csokis1.jpg

Ez nem az a fajta kenyér, amire pl a májkrémet kened, inkább vajat, és lekvárt...vagy ne adj Isten, csokikrémet :D

Na jó, én imádom :D

Ehhez is extra kevés élesztőre van szükség, és jó hosszú a kelesztési ideje. Viszont munka konkrétan 15 perc összesen

Figyu...szerintem próbáld ki ;)

Hozzávalók:

500g kenyérliszt

400ml víz

50g étcsoki

1 tk só (10g)

1/2tk szárított élesztő

A hajtogatásnál: 100g dió apróra vágva (én bevágtam az aprítóba kb 3 másodpercre)

Olvaszd fel a csokit, és tedd félre. Az összes többi alapanyag mehet a kelesztőtálba, végül a csokit is add hozzá. Dagaszd addig, amíg sima, fényes tésztát nem kapsz, és nem válik a tál oldalától. Én géppel dagasztottam, kb 7-8 perc kellett hozzá. Takard le egy nejlonnal, és egy konyharuhával, és hagyd a konyhapulton egy éjszakát, vagyis 10-12 órát. (nyáron inkább csak 10-et). Ez alatt az idő alatt kb négyszeresére nő majd, és egészen laza, ragacsos lesz az állaga. Hajtogasd át 4-5 alkalommal, 20-25 percenként (kb, ahogy alakul;)), mint a kovászos kenyérnél - egyik oldalát a másikra, 90 fokonként elfordítva a tálat. A második hajtogatásnál tedd bele az apróra vágott diót, és fokozatosan dolgozd bele. Hajtogatásról, hajtogatásra lesz majd egyre sűrűbb a tészta, válik el egyre jobban ismét a tál falától, és lesz egyre simább a tészta. Ha megvagy, tegyél egy fedeles jénait, vagy vaslábost a sütőbe, melegítsd elő 230'C fokra, légkeveréssel. Ha a sütő már forró, borítsd lisztezett felületre a tésztát, picit lapogasd el, mind a négy sarkát hajtsd közép felé, majd a többi sarkot is húzd középre. Gömölyítsd ki, tedd sütőpapírra az illesztéssel lefelé, és sütőpapírostul tedd a jénaiba.Kezedre vigyázz! Vágd be a tetejét, takard le, és mehet 20 percre a sütőbe. Majd vedd le a fedőt, és süsd további 20 percet csupaszon. Mielőtt felvágod, rácson hagyd langyosra hűlni.

...legközelebb csokicseppeket is forgatok bele..., és megpróbálom kivárni, hogy jobban kihűljön... :D 

csokis2.jpg

 ...áhhh, úgysem fog menni :D

süti beállítások módosítása