Szotyi művek

Szotyi művek

Füstöltsajtos roló

2019. március 22. - Szotyi művek

Mondanám, hogy gyerekkorom egyik nagy kedvence volt a sajtosroló, de az az igazság, hogy sosem szerettem igazán, mert tömény vaj az egész �

aztán egyszer, vagy tizensok évvel ezelőtt valahol ettem füstölt sajtos rolót, és ahhhh...� imádtam � könnyű volt benne a krém, és a füstöltsajt...� ezután évekig kerestem ugyanezt az élményt, de sehol nem találtam, úgyhogy nem volt mit tenni, itthon kellet összehozni valamit.

A neten fellelhető receptek mindegyike tele vaj vajjal, így kellett valami más változat. A kedvenc sajtszószom pedig igazán tuti alapnak bizonyult � mmm...tudjatok ki vegyen legközelebb bolti.

Nagyon lelkes állapotomban biztos nekiálltam volna a leveles tészta elkészítésének is, de most nem volt ilyen, ráadásul már nem maradt a mélyhűtőben sem az előző adagból, így most kész tésztával készült.

rolo.jpg

Hasznos ketyere hozzá az a fém henger, amire rá tudod tekerni a tésztát, hogy azon süsd meg (nekem ilyen van), de enélkül is simán össze tudod hozni: Egyszerűen hajts ketté egy A4-es lapot hosszában, majd tekerd fel a megfelelő vastagságra. Ragaszd meg celluxszal, és az egészet vond be alufóliával.

Hozzávalók:

6 darabhoz:
1 csomag leveles tészta (275g)
5 dkg trappista
A krémhez:
4 evőkanál vaj
2 csapott evőkanál liszt
3 dl főzőtejszín
20 dkg reszelt füstölt sajt
1 tojás sárgája
A kenéshez: 1 tojás
Először a krémet készítsd el: A vajat tedd lábosba olvaszd fel, és szórd meg a lisztel. Pirítsd meg, öntsd hozzá a főzőtejszínt (előtte érdemes egy percre mikróba dobni), és keverd csomómentesre. A sajtot a tojássárgájával együtt add a szószhoz, és addig kevergesd, amíg el nem olvad. Sózd ízlés szerint, és legalább négy órára tedd hűtőszekrénybe. A leveles tésztát a rövidebb oldal mentén vágd kb 2 cm-es csíkokra, és átlapolva tekerd fel a hengerekre. Egy rolóhoz két tésztacsíkot használtam. Jöhet a maradék tészta is. Tedd sütőpapírral bélelt tepsire, a tetejüket kend le tojással, és 200 fokon, légkeveréssel 15 perc alatt süsd aranybarnára. Hagyd kicsit hűlni, majd óvatosan távolítsd el a fém hengereket. A tölteléket robotgéppel habosítsd ki (jóó, nyilván nem lesz tejszínhab, de nagyon jó könnyű lesz tőle a krém ;)), töltsd habzsákba, két oldalról nyomd a teljesen kihűlt tésztarolókba. A két végüket forgasd a reszelt sajtba, és már tálalhatod is. Ha kibírod, és hagyod állni egy éjszakát a tészta kicsit bepuhul, de mindenképpen hűtőben tartsd
Jó étvágyat :)
süti beállítások módosítása