Szotyi művek

Szotyi művek

Obazda...vagy obatzter...vagy obatzda...

2019. február 25. - Szotyi művek

...vagyis a fűszeres bajor sajtkrém, amit kenyérre kenve, vagy pereccel fogyasztanak.

 

obazda.jpg

Amikor Judit, a Chez Sennerei-ből először beszélt nekem erről a krémről, már látatlanban is szerelembe estem. Nem is csoda, hiszen a hagyományosan érett camambertből, vagy brieből készülő krém már önmagában is istenien hangzik, de még további sajtkrémmel, fűszerekkel és hagymával keverve maga a mennyország :D

Ha úgy éreznéd, hogy ez eléggé összecseng a mi körözöttünkkel, akkor jól látod, és miután sok-sok receptet néztem át, kb itt is ugyanaz a helyzet, mint annál, vagyis ahány ház, annyi szokás :)

De az eredeti, 2O15 óta már oltalom alatt álló elnevezésű Obazda kötelező alapanyagai a camambert, vagy brie , krémsajt, vaj, só, paprika. Az opcionális alapanyagok pedig a hagyma, kömény, egyéb fűszerek, tejszín, tej, sör. Ez utóbbiaktól könnyebb, lazább lesz a krém.

Persze az évek során sok új obatzter recept született, így biztosan megtalálod majd köztük a leginkább kedvedre valót. Kivéve, ha a camamber nem barátod...

...vagyis ez nem is igaz, mert a férjemnek bizony nem az - szerinte az összesnek gomba íze van, pedig már jónéhány fajtát végigkóstoltattam vele - de az Obatzda még neki is nagyon ízlett

Mivel egyrészt nem szeretem a sört, másrészt szerettem volna, ha csemete is ehet belőle, ezért én a sörmentes változatot készítettem, és bár a német konyha nem használ tejfölt, én mégiscsak azzal tettem lazábbá a krémet, a tejszín helyett. De most őszintén...tejföllel minden jobb, nem igaz? :D

Hozzávalók:

250g Alpesi szénatejes brie

50g krémsajt

20g szobahőmérsékletű vaj

1 közepes fej lilahagyma (apró kockára vágva)

1,5 tk pirospaprika

2 púpos evőkanál tejföl (vagy szükség szerint tejszín, vagy sör)

só (csak óvatosan ;))

A tetejére: újhagyma, petrezselyem

A brie-t egy villával törd össze. Ez eleinte lehetetlen küldetésnek tűnik, de ne add fel, előbb-utóbb sikerül lezúzni. Majd add hozzá sorban a többi hozzávalót is, végül a tejföllel (vagy a sörrel/tejszínnel) keverd krémesre. Végül szórd meg újhagymakarikákkal és petrezselyemmel, és tálald pereccel, vagy friss kenyérrel

obazda1.jpg

És már csak egy kihívással kell szembenézned: ne edd meg egyszerre az egészet ;)

                                     ...nem viccelek...nekem simán ment volt, aztán szerencsére győzött a józan ész :D

 

süti beállítások módosítása