Szotyi művek

Szotyi művek

Krémes-kéksajtos karfiolleves

2019. február 15. - Szotyi művek

Ha a sajtleves szóba kerül, az embernek általában a tejszínes változat jut eszébe...legalábbis elsőre nekem is az ugrik be :) De most szerettem volna valami teljesen mást, könnyebbet, készíteni.

Márcsak azért is, mert a Chez Sennerei krémes, lágy, mégis nagyon karakteres Bodensee kék sajtjához valami igazán különleges illett.

Így egy körtés, karfiolos krémleves készült, sok-sok-soook sajttal, a tetején pedig édes-sós pirított dióval...és még sajttal :D

Minden túlzás nélkül, három napig ezt ebédeltem, és a negyediken csak azért nem, mert elfogyott :( Mindezt úgy, hogy alapvetően nem vagyok oda a levesekért, és a krémleves sem épp a legjobb barátom. Úgyhogy jó lett...eléggé... :D Szerintem próbáld ki ;)

leves11.jpg

Hozzávalók:

25g vaj

4 szál újhagyma, vagy 2 szál, ha pufi a feje :)

1 zellerszár

2 szem körte (én érett alexandert használtam)

300g karfiol (egy kisebb fej fele)

700ml zöldségalaplé

2 púpos evőkanál tejföl

200g kéksajt

A tetejére:

kéksajt

újhagyma

2 evőkanál porcukor

1/2 teáskanál só

2 marék dió

Először a diót készítsd el a tetejére: vágd nagyobb darabokra, szórd meg a porcukorral és a sóval, tedd serpenyőbe, alacsony lángon. Hagyd, hogy a cukor elolvadjon, karamellizálódjon, és mindenhol bevonja a diódarabokat. Tálalásig tedd félre

A hagymát és a zellerszárat vágd finomra, és dinszteld meg a vajon. Add hozzá a felkockázott körtét, és a kisebb rózsákra szedett karfiolt. Öntsd fel a zöldségalaplével, és 15-20 perc alatt főzd puhára. Végül morzsold (haha...nem tudod, mert tök krémes...:D) bele a kéksajtot is. Hagy elolvadni, majd ess neki egy botmixerrel, és zúzd le az egészet, amíg teljesen krémes nem lesz. Add hozzá a tejfölt, forralj rajta mégegyet, és már tálalhatod is: merd tányérba a levest, szórd meg néhány kocka sajttal, újhagymakarikákkal, végül a pirított dióval is :)

leves1_2.jpg

Jó étvágyat!

 

 

süti beállítások módosítása