Szotyi művek

Szotyi művek

Zserbó csiga

2018. november 01. - Szotyi művek

Kedves barátnőmmel, Dórival tértünk be nemrég az egyik dunaparti kávézóba, ahol Dóri zserbó csiga felől érdeklődött. Nnna, erre persze nekem is felcsillant a szemem, de a legnagyobb sajnálatomra már egy darab sem maradt, hogy megkóstolhassuk. Ellenben elég volt csak mesélni róla, és én máris elkezdtem rajta kattogni :D

Másnap sütöttem néhány baracklekváros-diós palacsintát, de csak nem ment ki a fejemből az a fránya csiga...

Így harmadnap, nem volt mit tenni, nekiláttam a csigakészítésnek :) Nem szerettem volna a hagyományos blundel tésztát használni, sokkal inkább egy lazább, vastagabb állagot képzeltem neki. Így lett a briós (vagy valami olyasmi) tészta a befutó. Ritkán készítek ilyet, mert a hosszú kelesztési idő miatt valahogy macerás lesz az egész, és amúgy sem vagyok túl türelmes, ha sütiről van szó, de mivel még maradt az előző napi palacsintából, így könnyebben rászántam magam.

zserbo.jpg

Persze a család legkisebb tagja már ki is fejezte rosszallását, mert Ő - állítólag - nem szereti a diót, így meg kellett ígérnem, hogy nemcsak lekváros-diós, hanem kakaós-mogyorós csigusz is sül majd

Így utólag ez nagyon hasznosnak is bizonyult, mert a kétféle töltelékkel teljesen másképp működött a tészta. A lekváros-diós változat egészen lágy, laza és könnyű maradt, míg a kakaós oldal sokkal sűrűbb, - mondanám, hogy szárazabb, de alapvetően ez sem száraz - tömörebb struktúrájú lett.

Bár mindkettő finom, de nálam - nna, most biztos ledöbbensz majd - toronymagasan a zserbós vitte a prímet :D

csiga3_1.jpg

csiga4.jpg

Kakaós-mogyorós csiga

Hozzávalók kb 10-12 darabhoz

450g liszt

125g vaj

250ml tej

1,5 tk szárított élesztő

2 tojás

70g nádcukor

csipet só

A töltelékhez:

barack lekvár (én egy 450g-os üveg bő felét használtam a tészta felének megkenésére)

2 marék dió ledarálva

és/vagy (szintén a tészta felére elég ez a mennyiség)

5 dkg olvasztott vaj

3-4 evőkanál kristálycukor

3 púpos evőkanál cukrozatlan kakaó

1 marék pirított natúr mogyoró darálva (nem baj, ha nem teljesen van porrá zúzva ;)

A tetejére:

4 púpos evőkanál porcukor

fél citrom leve

Olvaszd fel a vajat, öntsd hozzá a tejet, és szórd bele az élesztőt. Tedd félre 5 percre. Közben egy mások tálban verd habosra a tojást a cukorral (amíg el nem olvad), és a sóval. Öntsd hozzá az élesztős keveréket, végül szitáld hozzá a lisztet. A helyzet az, hogy ez egy nagyon lágy és ragacsos tészta. Vagyis a legjobb, ha a dagasztáshoz gépet használsz: a robotgép spirál karját, vagy a karos gép dagasztó karjával. először alacsony fokozaton keverd, amíg összeáll a tészta, majd magasabbon, amíg sima nem lesz. Kb 7-8 perc alatt. Ha mégis kézzel dagasztanád, úgy készülj fel bő 10 perc ragacsos izommelóra. Közben sokszor elkap majd a inger, hogy egy kis lisztet adj hozzá, de hidd el, nincs rá szükség. Tök normális, hogy ennyire lágy a tészta.Ragad, és nem válik majd el a tál oldalától sem, de te csak tarts ki, és hidd el jólezseeez :D

Ha elkészültél, úgy ahogy van, takard le a tálat, és minimum 12 órára tedd be a hűtőbe.

Vedd ki a hűtőből, kicsit gyúrd át. Nyugi, már egyáltalán nem ragad (ugye megmondtam :) ), de azért nagyon lágy, dolgozz vele gyorsan. Lisztezett felületen nyújtsd kb 1 cm vékony téglalapra. Kend meg a választott töltelékkel. Vagy akár készíts kétfélét, ahogy én is ;) A hosszabbik oldal mentén óvatosan tekerd fel, és vágd kb 4 cm széles darabokra. Tedd egy kb 27 cm átmérőjű, sütőpapírral bélelt formába, és meleg helyen keleszd 20 percet. Közben melegítsd elő a sütőt 180'C-ra, és légkeveréssel süsd 20-25 percet, amíg aranybarna nem lesz. Mikor kiveszed még nagyon puha, de nem nyers, ne süsd tovább, mert kiszárad.

A porcukrot keverd el a narancs levével, és ezzel öntsd nyakon a csigákat.

...ez utóbbi el is maradhat, magában is brutál finom ;)

 

Ha tetszett, tudsz követni Facebookon

Vagy itt találsz Instagramon

 

 

süti beállítások módosítása