Szotyi művek

Szotyi művek

Epres-zabpelyhes szelet

2018. május 30. - Szotyi művek

Szerencsére még bőven tart az eper szezon, és pusztítjuk is lelkesen, de azért előfordul néha, hogy megmarad valamennyi. Az esetek nagy részében ebből lekvár lesz, de mivel most este 10 magasságában szembesültem vele, hogy az otthoni eper lassan az enyészet útjára lép, így nem nagyon volt kedvem nekiállni lekvárt főzni.

epres1.jpg

Még néhány hónapja találkoztam ezzel a recepttel Pinteresten, ideje volt kipróbálni :) Az eredeti leírás szerint egy-egy szeletben csak 100Kcal van...bevallom nem számoltam utána, de azért nincsenek illúzióim :P

epres2.jpg

Viszont villámgyorsan össze lehet dobni, és nagyon finom

Hozzávalók:

300g eper

1 ek cukor

1 púpos tk kukoricakeményítő

1/2 citrom leve

100g nagyszemű zabpehely

60g zabpehelyliszt

50g kókuszolaj (vagy olvasztott vaj)

3-4 púpos ek világos nádcukor (vagy az általad preferált édesítő)

1/2 tk őrölt gyömbér

csipet só

Tisztítsd meg az epret, és vágd félbe. Szórd meg a cukorral, a keményítővel, és locsold meg a citrommal. Keverd el, és tedd félre.

Tedd tálba a zabpelyhet, a lisztet, és a cukrot/édesítőt, a gyömbért és a sót. Öntsd nyakon a kókuszolajjal/vajjal, és keverd morzsásra.

Egy kb 20x20cm-es tepsit bélelj ki sütőpapírral. A "tészta" 2/3 részét öntsd alulra. Kicsit simítsd el. Mehet rá az eper, a leve nélkül (amit eresztett), majd szórd meg a maradék tésztával. 190'C-os sütőben, légkeveréssel süsd kb 35 percet. Mielőtt felvágod, hagyd kicsit hűlni.

epres.jpg

Én másnap reggelire tálaltam ;)

süti beállítások módosítása