Szotyi művek

Szotyi művek

Cékla burger

2016. július 30. - Szotyi művek

Igen...megint cékla...

Mit mondhatnék...szeretem, na :D

Ráadásul, szerintem az egyik legszebb, és legsokoldalúbb zöldség <3

dsc05681.JPG

Bár elég sűrű van nálunk hamburger, de még soha nem próbáltam itthon vegaburgert készíteni. Na, de most igen, bár csak magamnak, mert a Zuram közölte, hogy kösssz...de céklás hamburgert? ...kössssz, nem...Úgyhogy magamra maradtam a kóstolással. Semmi gond, ők megkapták hússal, és meg boldogan falatoztam a céklaburgerem.

De mennyire, hogy boldogan, mert nagyon, nagyon finom. Persze, nyilván nincs hús íze, de lássuk be, nem is volt cél.

dsc05670.JPG

Ezzel azt akarom mondni, hogy egy notórius húsimádóknak nem biztos, hogy tálalnám ebédre, de a vállalkozókedvűeket nyugodtan elbűvölheted vele. Pláne, ha még egy házi hamburgerzsömlét is villantasz hozzá...

Hozzávalók: 3 hamburgerhez

1 közepes fej cékla (kb 1 csézse)

1 tojás

3/4 csésze zabpehely (én aprószeműt használtam)

2 tk BBQ fűszerkeverék

50g feta sajt (összetörve)

néhány levél friss bazsalikom (elhagyható)

1 kisebb fej hagyma (apró kockára vágva)

1 gerezd fokhagyma (összenyomva)

csipet só, bors

dsc05667.JPG

Reszeld le a nyes (hámozott) céklát, a nagylyukú reszelőn. Add hozzá az összes többi hozzávalót, és alaposan keverd össze. Olajos kézzel formázz belőle akkora fasirtkákat, mint a hamburgerzsömle, és egy nagyon pici olajon süsd aranybarnára. Kb 10 és 5-6 perc kell neki, oldalanként, alacsony lángon. Azért közben ellenőrizd. Ha megnyomod a tetejét, és tömörnek érzed, már jó.

dsc05685.JPG

A továbbiakban a szokásos - szereld össze, ahogy neked jó - módon járj el.

Nálam került bele saláta, mozzarella, sok-sok lilahagyma, ruccola, paradicsom, és uborka.

Jó étvágyat hozzá ;)

süti beállítások módosítása