Szotyi művek

Szotyi művek

Soksajtos, gyümölcsös, céklás pizza

2016. június 03. - Szotyi művek

Ahogy már többször is mondtam, imááádom a céklát. Meg persze a pizzát is, így ez számomra egy tökéletes kombináció. Ráadásul ma csak magamnak készítek ebédet, így csupa olyan dolgot pakoltam rá, amit nagyon-nagyon szeretek :) Az igazság az, hogy ahogy a kenyérben, úgy itt sem érezni a cékla ízét a tésztában, inkább csak az állagát lazítja, viszont, ha szeretnénk kicsit szokatlant, különlegeset készíteni, akkor -lássuk be- ez a piros pizzatészta elég jó választás... ;) Persze a feltét lehet a szokásos, paradicsomos, sonkás, sajtos, stb, de ahogy mondtam, én ma a saját mennyországpizzámat készítettem <3

img_3127.JPG

Hozzávalók: 2db kb 30cm átmérőjű pizzához (Én egy fél pizzával a sárga földig lez*báltam magam, aztán a maradékot eldugtam, hogy ne is lássam, úgyhogy mondhatjuk, hogy 4 főre ;))

2,5 csésze liszt (lehetőleg BL0)

1 csésze langyos víz

1 csésze főtt céklapüré

2 tk cukor vagy méz

2 tk só

Először szórd az élesztőt, és a cukrot a langyos vízbe, és várj néhány percet, amíg zavarossá nem válik. Tegyél hozzá két csésze lisztet, a céklát, és a sót. Kezd el dagasztani. Ez egy agyrém ragacsos tészta, úgyhogy a legjobb, ha robotgéppel csinálod (a spirál karral). A maradék lisztet fokozatosan add hozzá, hogy a tészta lágy maradjon, de azért már nem ragadjon hozzá mindenhez. Gyúrd addig, amíg sima, rugalmas tésztát nem kapsz (kb 5 perc). Lisztezd meg, próbálj belőle valami cipóféleséget formázni (nem könnyű, mert mindenáron szabadulni akar a kezedből a kis nyomorult) és letakarva hagyd kelni legalább másfél órát. Az sem baj, ha tovább pihen :) Miután megkelt, még mindig nagyon lágy, úgyhogy ezt kb egyféleképpen tudod kinyújtani: olajozd be a kezed, és egy sütőpapírt, "tépd" ketté a tésztát, és az olajos kezeddel formázz kört, vagy télalapot, vagy amit csak szeretnél a tésztából. Középen kb fél cm vékonyra, a széleit hagyd kicsit magasabbra.

Innentől kezdve pedig szabad a pálya, mehet rá bármi, amit szeretsz, akár egy hagyományos pizzára...

img_3126.JPG

Nálam most: (alulról, felfelé)

-Paradicsomszósz (Recept itt)

-Reszelt sajt

-Cékla szeletek (főtt)

-brie szeletek

-Félbevágott koktélparadicsom

-Őszibarack (először szeletekre vágtam, és forró serpenyőben az egyik felét meggrilleztem, így tettem a pizzára)

-Kéksajt (morzsolva)

-Prosciutto, vagy valamilyen száraz füstölt sonka pl fekete erdő, kicsit "összegyűrve"

-áfonya

Told forró, minimum 250'C-os (légkeveréses) sütőbe, és 10 perc alatt süsd készre. Azonnal szórd meg friss bazsalikom és oregánó levelekkel, és már tálalhatod is.

img_3128.JPG

 

 

süti beállítások módosítása