Szotyi művek

Brocamole

2016. május 11. - Szotyi művek

Imádom a guacamolet, meg úgy általában az avokádót, de bármennyire is egészséges, meg telítetlen zsírok, meg minden hasonló, azért lássuk be, nem éppen egy diétás étel.

Nemrég találkoztam azonban egy különleges alternatívával, ami azért is érdekes a számomra, mivel nagyon szeretem a zöldségkrémeket. A brocamole lényege, hogy nem avokádóból készül, hanem  - na, most kapaszkodj meg - brokkoliból ;)

img_2283.JPG

Tudtad, hogy a brokkoli számos értékes tápanyagot hordoz, ráadásul a többi káposztafélénél könnyebben emészthető formában. 100 g főtt brokkoli 20-30 kcal, illetve 90-120 kJ energiát hordoz. Zsírtartalma mindössze 0,2 g, emészthető szénhidrátja 2 g, fehérjéje 2-3 g, és 3-4 g növényi rostot tartalmaz, a nyers zöldség ezen értékeknél valamivel többet.
Ásványi anyagai közül említésre méltó a kálium (300 mg fölött), a kalcium (100 mg körül), a magnézium, nátrium, a vas, a cink és a foszfor. A főtt brokkoliban már nincs meg a nyers növény A-vitaminja, de mintegy 90 mg C-vitamint tartalmaz. A nyers növényben B1-, B2-, B6-vitamin és E-vitamin is kimutatható, valamint az A-vitamin provitaminja, a karotin. Gazdag növényi flavonoidokban, indolokban és izotiocianátokban. (forrás)

Kipróbálod?

img_2284.JPG

Hozzávalók:

2 csésze brokkoli, kisebb rózsákra szedve

1/2 csésze görög joghurt

1 gerezd fokhagyma

1/2 jalapeno paprika, vagy 1/2 tk chilipehely (ízlés szerint, de akár el is hagyhatod)

2 ek lilahagyma, apró kockára vágva

1 ek friss koriander (a szárítottból elég egy csipet, mert nagyon erős)

1/2 lime leve

nagy csipet só, és bors

 

Először sós vízben főzd meg a brokkolit. Kb 12-15 perc alatt. Ne főjön szét, inkább kicsit még ropogós legyen a szára. Hűtsd ki, és tedd az összes többi hozzávalóval együtt az aprítóba. Alaposan "vágd" össze, amíg krémes állagú nem lesz. Tálalás előtt keverj bele paradicsomkockákat.

Jó étvágyat ;)

Az eredeti recept, Nigela tollából származik