Szotyi művek

Szotyi művek

Tripla csokis torta, bogyós gyümikkel

2016. május 08. - Szotyi művek

Tegnap a kislányom hangos, "csokitortát szeretnééék" felkiáltással ugrált ki a konyhába...mondjuk gyanús, hogy a férjem keze is benne van a dologban, de ő persze tagad minden ilyen irányú vádat... ;)

Viszont az is igaz, hogy elég régóta csak olyan édességek készülnek - nagyon kevés kivétellel - amik inkább az egészséges kategóriába tartoznak, és mivel imádom a kiscsaládot, naná, hogy szívesen teszek a kedvükre <3

img_2170.JPG

De azért mégsem tudok kibújni a bőrömből, úgyhogy ez egy hmmm...fúziós torta lett: a "piskóta" cukor, csoki, fehérliszt, glutén és laktózmentes, sőt, az egész tortában nincs egy deka vaj sem, ahogy a csokin kívül, további hozzáadott cukrot sem tartalmaz. Így az eredmény laza, könnyű, egyáltalán nem tömény, és ahogy már megszokhattad, kicsit kontrasztos: vagyis enyhén keserű, kakaós piskóta, édes fehércsoki krém, étcsoki ganache-ba csomagolva. Mindez, hatalmas halom gyümölcs alatt.

img_2168.JPG

Nna, azért ne legyenek illúzióid, mert nem egy diétás darab, hiszen van benne csoki rendesen...de vasárnap van...egyszer élünk...meg minden ilyen nyomós indok... ;)

Hozzávalók a piskótához (18cm átmérőjű formához)

1,5 csésze barnarizsliszt

3/4 tk sütőpor

3/4 tk szódabikarbóna

csipet só

1 csésze cukrozatlan kakaó

3 tojás

1,5 csésze méz

1,5 csésze almaszósz

6 ek kókuszolaj

3 tk vaníliakivonat, vagy nálam most szárított vanília


Először készítsd el az almaszószt, mert amíg fő, addig készülhet a többi. Ehhez egyszerűen egy almakompótot készítettem, fahéjjal, szegfűszeggel, és egy egészen pici édesítővel. A másfél csésze szósz, kb 3 nagyobb, almából lett. Ha megfőtt, turmixold simára, kb fél deci főzőlével...legalábbis én ilyennek képzelem az almaszószt. :)
Közben melegítsd fel kicsit a mézet, és add hozzá a kakaót. Mire alaposan összekevered, olyan lesz, mint az olvadt csoki. Azért vigyázz, nehogy megégjen, és megkeseredjen. Picit tedd félre hűlni.
Keverd össze a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, és a só, add hozzá a tojást és a langyos almaszószt. Keverd el alaposan (a robotgép jó barátod lehet), majd jöhet a csoki és az olaj.
Egy elég híg, laza masszát fogsz kapni.
Mikor megsül, ez egy nagyon puha, krémes tészta lesz, amit gyakorlatilag lehetetlen úgy elvágni kereszteben három részre, hogy az ne kenődjön össze vissza, és kapj tőle idegsokkot, így érdemes a hosszasabb, de a végeredmény szempontjából egyszerűbb megoldást választani, vagyis, hogy három részletben sütöd ki. Mivel nekem sincs három egyforma méretű, keres sütőformám, így egymás után készültek el. Én így készítettem: Még üresen, lemértem a tálat, amibe a tészta került. Mikor már mindent összekutyultam, lemértem az egészet, kivontam a tál súlyát, és elosztottam három felé (nekem egy adag 343g lett). Kimértem, és így tettem be a sütőbe, a papírral kibélelt, és kókuszolajjal vékonyan kikent, csatos formába.
180'C-ra előmelegített sütőben, hőlégkeverésen, kb 15 perc alatt sül meg.

Ha elkészültél mind a.három lappal, hagyd őket teljesen kihűlni.

A fehércsoki krémhez:

200 g fehércsoki

200ml habtejszín

1 csomag zselint fix

Forrald fel a tejszínt, majd tedd bele a darabokra tört csokit. Tedd félre 1 percre, majd keverd össze, amíg a csoki teljesen fel nem olvad. Hűtsd ki teljesen, akár a hűtőbe is mehet, majd egy habverővel kezd el verni. Tedd bele a zselatin fixet, és verd tovább addig, amíg elkezd sűrűsödni. Azért óvatosan, alacsony sebességgel, mert azért tejszín, úgyhogy nem lenne jó vajat köpülni belőle ;) Tedd a hűtőbe minimum egy órára, vagy amíg meg nem keményedik annyira, hogy meg tudd vele tölteni a lapokat. Oszd el két részre a krémet, és kend a piskótára. Tedd vissza a hűtőbe, amíg elkészíted az étcsokis krémet.

Az étcsoki ganache-hoz

100g étcsoki

175ml tejszín

A módszer ugyanaz, mint a fehércsokinál: forrald a tejszínt, add hozzá a csokit, hagyd állni, és keverd el alaposan. Ha kicsit kihűlt, már kenheted is a megtöltött tortára. Dolgozz gyorsan, hogy a fehércsoki ne olvadjon meg túlságosan.

Tedd hűtőbe fél órára, ennyi idő alatt biztosan megköt, majd pakold tele eperrel, málnával, áfonyával, vagy a kedvenc gyümölcseiddel. Díszítsd néhány mentalevéllel, és már tálalhatod is ;)

img_2169.JPG

süti beállítások módosítása