Szotyi művek

Szotyi művek

Tészta és cukkini spagetti, fokhagymás, paradicsomos, bazsalikomos szószban

2016. április 24. - Szotyi művek
Ez a recept a véletlennek köszönhető: Kiscsibe megette a kifőzött tészta nagy részét, és nem volt kedvem újat főzni...A szósz már készen volt, úgyhogy csak lespiráloztam hozzá egy fél cukkinit, összekevertem a tésztával és a szósszal, és nagyon meglepődtem, hogy mennyire finom lett ;)
Ez alapvetően egy húsos ételnek készült, de én azt most inkább otthagytam, és csak a zöldséges tésztának ugrottam neki.



Hozzávalók:

A szószhoz:
3-4 szem paradicsom
6-8 szem koktélparadicsom
1-2 gerezd fokhagyma
2-3 ek sűrített paradicsom (elhagyható, attól függ, mennyire leves a paradicsom)
1 marék bazsalikom
2 ek olívaolaj
só, bors
egy marék spagetti
1 közepes cukkini 


Ha hússal készíted, akkor serpenyőben pirítsd meg az ízlés szerint megfűszerezett csirkemellet. Ha elkészült, vedd ki a serpenyőből. A paradicsomot mosd meg, és vágd negyedbe.
Kicsit töröld át a serpenyőt és tedd bele az olívaolajat. Tedd bele a paradicsomot (a koktélt ne), és kezd el pirítani. Ha kicsit már szétfőtt, és eresztett egy kis levet, add hozzá a fokhagymát, a sűrített paradicsomot (ha szeretnéd, de akkor egy kis vizet is adj hozzá), és a félbe vágott koktélparadicsomot. Sózd, borsozd, és szórd bele a bazsalikomot. Zárd el alatta a tűzhelyet. Ha húst is sütöttél, tedd vissza a szószba.

Közben főzd ki a tésztát



Spirálozd le a cukkinit, vagy vágd julienre. Egy serpenyőben hevítsd fel egy evőkanál olívaolajat, és dobd rá a cukkinit. Pirítsd néhány percig, közben óvatosan forgasd meg párszor. Ha már megpuhult kicsit, de még éppen roppanós, add hozzá a tésztát, keverd el alaposan, és öntsd nyakon a szósszal. Díszítsd még néhány friss bazsalikom levéllel

Jó étvágyat ;)
süti beállítások módosítása