Szotyi művek

Szotyi művek

Mini gyümikosárkák, vaníliaágyban

2016. április 24. - Szotyi művek
Már nagyon régóta fájt a fogam néhány gyümölcskosárka formára, de valahogy mindig elmaradt a beszerzés. Viszont nemrég láttam egy képet, kedvenc Martha Stewart-nál, ami miatt nem tűrt halasztást a dolog. Nevezetesen mangórózsákat készített. Igaz, hogy ő tejszínhabba állította. Na, ez nekem annyira nem volt szimpatikus, viszont maga a látvány...szerelem első látásra ;) Egyébként imádom a nőt, pláne ahogy főz. Láttad már? Öröm nézni, ahogy az ételhez nyúl, pláne, hogy mindenre van valami szuper célszerszáma. Pont ellentéte pl J. Olivernek, akinek tényleg szuper receptjei vannak, de ahogy mindent össze csap-b**z, mindenben könyékig benne turkál...pfff...hát, attól teljesen kivagyok...pláne az a disznóól, amit maga körül csinál...hmmm...elkalandoztam...

Szóval, lettek végre kosárkaformáim, mindjárt kétféle, három méretben :D
Ahogy hazaértem a zsákmánnyal, egyből neki is estem. Az alapnak a jól bevált vajas pitetésztát használtam, a krém, pedig egy főzött vaníliakrém lett


Hozzávalók:

A tésztához:

1 csésze liszt
80g vaj
1 ek cukor
3-4 ek jéghideg víz
csipet só

Mivel ez egy omlós, vajas tészta, itt is áll, hogy minél kevésbé olvadjon meg a kézmelegtől. Ezért én az aprítóba szoktam beletenni, először a lisztet a vajjal, a cukorral, sóval. Ezt néhány másodperc alatt morzsásra aprítom, majd beleteszem a vizet, és szintén pár másodperc alatt tésztává dolgozom. Tekerd fóliába, és mehet is a hűtőbe egy órára. Utána lisztezett felületen nyújtsd ki, kb 3mm vékonyra. Szerintem úgy lesz a legszebb, ha először kiszaggatod a kerek formákat (legjobb egy cikk-cakkos formával) és utána simítod bele a kosárkába. 170"C-on légkeveréssel, kb 10-15 perc alatt megsül. Érdemes a közepét kicsit megszurkálni, hogy ne púposodjon fel. Amíg hűl, készítsd el a krémet.



Hozzávalók:

3 tojás sárgája
1/4 csésze cukor (vagy kicsit kevesebb. Nekem kicsit édes lett ezzel a mennyiséggel)
1 ek kukoricakeményítő
2 ek liszt
1 1/4 csésze tej
1/2 vaníliarúd kikapart magja, vagy 1 tk vaníliakivonat



A tojássárgáját keverd el a cukorral, majd a keményítővel és a liszttel. Érdemes egy olyan lábosba, vagy tálba tenni mindjárt, amit utána gőz fölé tudsz rakni. A tejet kicsit langyosítsd meg, és add hozzá a vaníliát. Ha rudat használsz, akkor szűrőn keresztül öntsd a tojáshoz, hogy a magok ne maradjanak benne. Tedd gőz fölé, és folyamatos kevergetés közben kezd el melegíteni, amíg a krém be nem sűrűsödik.Vigyázz, nehogy rántottát készítsd ;) Ha kész, kicsit hagyd hűlni. Addig készítsd elő a gyümölcsöket.
A kosárkákat vedd ki a formából, és töltsd meg a langyos krémmel. Pakold rá a kedven gyümölcsibe, és díszítsd menta, vagy akár bazsalikom levelekkel (nálam az eper a bazsalikommal mindent visz ;))



A mangórózsához vágj vékony szeleteket a mangóból, és középről kiindulva kezdd el körberakosgatni azokat.
Szerintem akkor a legjobb, ha van ideje néhány órát állni, hogy a tészta enyhén beszívja a krémet, és kicsit bepuhuljon. Hűtőben, néhány napig vidáman elvan.

Jó átvágyat ;)


















süti beállítások módosítása