Szotyi művek

Szotyi művek

Orgonaszörp

2016. április 18. - Szotyi művek
Ma, egyszercsak szembe jött velem az a dolog az üzenőfalon...mármint az orgonaszörp. Gondoltam, ez annyira bizarrul hangzik, muszáj kipróbálni, még akkor is, ha nem vagyok épp szörpfogyasztó.
Kicsit kutattam recept után, és hamar kiderült, hogy nem egy nagy macera: elég hozzá cukor, víz, egy kis citromsav, vagy nálam most simán néhány csepp citrom, na meg az orgonavirág. Ja, és mindez kb 1-1 egységnyi részben...ahogy mondtam,nem épp boszikonyha

img_1417.JPG


Az íze kicsit hajaz a bodzára, csak talán kevésbé intenzív az ízvilág. Bár, lehet, hogy ez inkább azon múlik, hogy mennyire sokat teszünk belőle a vízbe :)



Így, elsőre csak egy kis adagot készítettem, mondhatni kóstoló. Az egyszerűség kedvéért 100ml-es mércét használtam, így az arányok ezek lettek:

100ml víz
100ml cukor
100ml orgonavirág (elvileg, de én ennél többet tettem bele, ráadásul jól lenyomkodtam a virágokat a mércében) kb 1 nagyobb virágból lesz ekkora mennyiség
1 késhegynyi citromsav, vagy egy nyomásnyi citromlé



Előbb szemezd le a szárról a virágokat. A zöld kis bigyót is. Legegyszerűbb, ha lecsíped, a porzóval együtt róla.
A vízből és a cukorból forralj szirupot. Ha a cukor teljesen felolvadt, add hozzá az alaposan megmosott, és lecsepegtetett virágot. Főzd kb 5-6 percet. Ne kapj frászt, nagyon gáz színe lesz, konkrétan olajzöld. Tedd bele a citromot, keverd el, és láss csodát, már ki is világosodott, csodás orgona-lilára. Komolyan, nagyon jól néz ki, ahogy a citrom reakcióba lép az akármivel, amitől megváltozik a színe <3
Szűrd le, töltsd üvegbe, és hűtsd ki. Ezt a mennyiséget csak simán hűtőbe tettem, de ha nagyobb adagot csinálsz, szerintem érdemes lenne dunsztolni.
A végén, a kész szörpöt, még egy kis citrommal ízesítettük.

süti beállítások módosítása