Szotyi művek

Szotyi művek

Zöldséglepény

2016. január 28. - Szotyi művek
Mivel hagyományos köretet nem nagyon eszem, és az sült, párolt, nyers zöldségek egy idő után bizony unalmasak, szívesen készítek ilyen, és ehhez hasonló zöldséglepényeket.
Könnyen elkészül, és jól variálható, aszerint, hogy éppen mi van otthon.
Most így készült:



Hozzávalók:
2 kiadós adag

1/2 kg sárgarépa
1 nagyobb fej vöröshagyma
3 tojás
2 evőkanál csicseriborsóliszt (na, nehogy azt gondold, hogy volt itthon, csak bevágtam egy marék, szárított csicseriborsót a kávédarálóba, és lezúztam :)
4-6 evőkanál zabpehelyliszt (attól függ, mekkora a tojás, illetve mennyi levet ereszt a répa)
2 evőkanál petrezselyem
só, bors
Ja igen...találtam egy fél céklát a hűtőben, azt is belereszeltem :)



A répát tisztítsd meg, és reszeld le a nagylyukú reszelőn. Én először két tojást tettem hozzá, de kevésnek bizonyult, úgyhogy ment utána mégegy, az összes többi hozzávalóval együtt. Keverd össze, és kicsit hagyd állni. Ha nagyon híg lenne, némi zabpehelyliszttel tudod sűríteni. Egy viszonylag laza állagú, "masszát" kell, hogy kapj.
Teflonserpenyőben sütöttem, az első adag alá kentem kb negyeb evőkanál olívaolajat, de a többi alá már az sem kellett. Alacsony lángon készítsd, hogy szépen átsüljön. Kb 7-10 perc, mindkét oldalon.
Nálam most készült hozzá még egy görög joghurtos mártogatós is, fokhagymával, bazsalikommal, egy pici olívaolajjal :)


süti beállítások módosítása