Szotyi művek

Szotyi művek

Karfiol rizs, pirított zöldségekkel

2016. január 13. - Szotyi művek
Igen...tudom...ez is kicsit bizarrul hangzik elsőre, de érdemes egy esélyt adni neki, mert nagyon finom :)
Kicsit mareca, mire összevágod a zöldségeket, hacsak nincs egy olyan szuper julien vágód, mint amit nekem hozott nagymami jézuskája, de utána már pikk-pakk elkészül.
Kiadós fogás, ami önmagában, de akár köretként is fogyasztható. Én mustáros-mézes-rozmaringos csirkét készítettem hozzá.



Hozzávalók:
Egy baromi nagy adagra. Mi hárman ettünk belőle, és a maradékból lepénykéket sütöttem...

A "rizshez"
1 közepes fej karfiol
1 kis fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors
1dl húsleves alaplé
1 ek olívaolaj

A "feltét"
1 nagyobb sárgarépa
fél cékla
egy minifej brokkoli
1 közepes lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
kb 2 cm gyömbér lereszelve
1 narancs leve
só, bors
1 ek olívaolaj
petrezselyem

A zöldségeket vágd julienre, a hagymát kockára, a fokhagymát nyomd össze a nyomóval. A brokkolit szedd mini (!) rózsákra.
A rizshez, tedd aprítóba a karfiolt, és darabold morzsásra. Pirítsd meg az olajon a hagymát és a fokhagymát, dobd rá a karfiolt, sózd, borsozd, és öntsd fel a húslevessel. Kb 10 perc alatt megpuhul Vigyázz, ne főjön szét, inkább maradjon ress.

Egy másik serpenyőben, pirítsd a hagymát, fokhagymát, sózd, borsozd. Mehet bele a gyömbér, a brokkoli és a répa. Sózd, borsozd, és pirítsd meg, de szintén ne főjön szét. A céklát is utánadobhatod, de én azt egy másik serpenyőben pirítottam inkább, hogy ne fogjon meg minden mást (mit mondhatnék...imádok mosogatni...na jó, nem is)
Tegyél alulra egy halom karfiolt, kanalazz rá a zöldségekből, locsold meg a narancslével, és szórd meg petrezselyemmel.
Jó étvágyat :)



süti beállítások módosítása