Szotyi művek

Szotyi művek

Gyümölcs sushi

2015. december 30. - Szotyi művek
Nem szeretem a halat, de a sushit annál inkább...igen, ez kicsit ellentmondásos, tudom, de ez van :)
Az itthoni elkészítését nem is fontolgattam soha, mert olyan misztikusnak tűnt az egész, arról nem is beszélve, hogy a halas dolog miatt nem is nagyon fűlött hozzá a fogam, azért meg, hogy csináljak néhány avokádós, vagy tojásos makit, nem állt szándékomban nekiállni az egész pepecsnek.
Viszont néhány hónapja láttam egy videót a gyümölcs-sushiról, és azóta ki akarom próbálni. Persze, valami mindig hiányzott hozzá itthon, úgyhogy csak tolódott-tolódott...
...de most! A múltkor kaptam sushi rizst, tegnap pedig végre normális áron volt az ananász is, úgyhogy semmi nem állhatott az utamba :) ...mondjuk a kókusztejet elfelejtettem, de amúgy sem szívesen veszek méregdrágán egy dobozzal, inkább elkészítem itthon...szóval, este még beáztattam egy zacskó kókuszreszeléket forró vízbe, kicsit leturmixoltam a botmixerrel, és reggel leszűrtem :)

Szerencsére <3

Nagyon szép, és naagyon finom :) és nem annyira bonyolult, mint azt az ember először gondolná :)




Hozzávalók:

1,5 csésze sushi rizs
2 csésze víz
3 evőkanál nyírfacukor
1 csipet só
1 csésze kókusztej
1,5 teáskanál vaníliaaroma

Gyümölcsök: én most ezeket használtam
ananász (a dobozos ide nem az igazi, mert egyrészt hasábokra lesz szükséged, másrészt a konzervet kb aranyáron vesztegetik. Olcsóbb megvenni egyben, amivel igaz, hogy van egy kis munka, cserébe nem ázik cukros nyálban)
kivi
mangó
eper (most fagyasztott, felengedve, a víz leitatva)

A szószhoz
2 marék bogyós gyümi (fagyasztott)

Az a spéci bambusz-cucc, vagy -mint nálam is- egy sima bambusz, reggeliző alátét
vastag fólia

Először tedd fel főni a rizst a vízzel, cukorral, sóval. Kb 15 perc alatt készül el. Ha puha, öntsd fel a kókusztejjel, és ízesítsd a vaníliával. Tedd félre letakarva, és hagyd, hogy teljesen kihűljön.

Közben tisztítsd meg a gyümölcsöket, az ananászt 1x1 cm-es hasábokra vágd, a kivit hasábokra, és vékony karikákra, a mangóból, zöldséghámozóval készíts lapocskákat, az epret, amennyire tudod, szárítsd ki.

Tedd alulra a bambuszt, rá a fóliát, és kenj rá a rizsből 2-3 lapátnyit. Készíts, nem egészen 1 cm magas téglalapot, sorakoztasd rá a gyümölcsöt, és a fólia, és a bambusz segítségével tekerd fel, minél szorosabban.




Azért óvatosan nyomd, nehogy a rizst lepasszírozd a gyümölcsről :) Tedd félre egy tányérra, és folytasd a következő adaggal.




Ha maradt ki egy kis rizs, vérmérséklettől függően, készíthetsz belőle nigirit (az összegyúrt rizsgombócot, kicsit ellapítva, takarj be egy szelet kivivel, vagy mangóval), vagy, ha nincs kedved már p@csölni vele, csak kanalazd be, tök finom :)




A hengereket megszórhatod kókuszreszelékkel, vagy beboríthatod kivi, vagy mangószeletekkel. A lényeg, hogy szeletelés előtt, kb 20 percre tedd a hűtőbe.



A szószhoz forrald fel a bogyósokat, a nagyobb darabokat törd össze egy villával, és ízlés szerint édesítsd.

Vágj 3-4 cm széles szeleteket, és tálald a szósszal.
Jó étvágyat :)


süti beállítások módosítása