Szotyi művek

Szotyi művek

Fahéjas-gyömbéres sárgarépalekvár

2015. december 18. - Szotyi művek
Ismered azt a helyzetet, mikor látsz egy ruhát, ami annyira sz@rul néz ki a vállfán, hogy muszáj felpróbálni, mert felvéve csak nagyon jó lehet? Mondjuk nem mindig...de van, amikor tényleg! Mintha rád öntötték volna...és nem is érted, hogy miért voltál elsőre bizonytalan. Nnnna! Pont ilyen a répalekvár is!
Igen, tudom, hogy furán hangzik, de szerintem pont ezért kell kipróbálni! Ha szereted a különleges ízeket, nem fogsz csalódni. :)




Hozzávalók: kb 4 darab 500g üvegre

1 kg sárgarépa (én azt a fajtát szoktam venni, amelyiknek kerek a vége)
300-400 g cukor (ízlés szerint. Én nyírfacukorral készítem, az kevésbé édes, mint a hagyományos)
1 csomag vaníliáscukor
1 citrom
2 narancs
1 teáskanál gyömbérpor
1 teáskanál fahéj
1 csomag dzsemfix



Először tisztítsd meg, majd karikázd fel a répát. Tedd fel főni, annyi vízben, hogy bőven ellepje. Főzd puhára, ha közben nagyon fogyna a víz, pótold. Közben hámozd meg, és hártyázd le a narancsot és a citromot, majd vágd karikára.
Ha megpuhult a répa, mehet hozzá a citrom, a narancs és a fűszerek. Néhány perc alatt szétfő a narancs és a citrom, utána turmixold le. Szerintem a botmixer ilyenkor a legjobb barátod, de vigyázz, mert forró, és nagyon fröcsköl. Turmixolás előtt én le szoktam önteni róla némi vizet, de tedd félre, hogyha nagyon sűrű lenne, azzal tudd hígítani.
Add hozzá a cukrot, majd a dzsemfixek. Forrald további 2-3-4 percet, attól függően, milyen sűrűre szeretnéd. Töltsd csírátlanított üvegbe, zárd le, és állítsd a tetejére. Néhány perc múlva már el is készültél vele :)

A répa íze szinte egyáltalán nem érződik, csak halványan találod, inkább a narancs dominál, de nem olyan kesernyés, mint egy narancslekvár. A fahéj és a gyömbér, pedig felteszi az I-re a pontot. Fúúú...mit mondhatnék...próbáld ki, nem fogod megbánni :)



süti beállítások módosítása