Szotyi művek

Szotyi művek

Kenyérsütés, dagasztás nélkül :)

2015. szeptember 05. - Szotyi művek
Évekkel ezelőtt találkoztam először ezzel a recepttel a DolceVita Blogon, és akkor nagyon sűrűn el is készítettem, de aztán valamiért eltűnt az életünkből. De most valamiről eszembe jutott, és tegnap este 11-kor gyorsan be is kevertem egy cipócskára valót...merthogy tényleg két perc előkészület kell csak hozzá...aztán 12 óra várakozás, de ugye nem kell ott állni mellette, úgyhogy az már semmi :)

Viszont finom...sőőőt...több is annál, mert kívül ropogós, belül pedig puha, és hatalmas lukak vannak benne :) Ne számíts a péknél kapható kalács szerű izére, mert ez nem olyan. Hanem mint amilyen gyerekkoromban volt a kenyér, amiben "volt anyag" :)



Hozzávalók: 2,5ml-es csészével

3 csésze tönköly fehérliszt, vagy más BL 80-as liszt
1,5 csésze víz
kicsit kevesebb, mint fél tk szárított élesztő
1,5 tk só

Keverd össze az egészet egy tálban, egy nokedlihoz hasonló, ragacsos tésztát kapsz :) Takard le, és menj aludni.

Reggel, miután letelt a 12 óra (istenem...volt idő, mikor annyit aludtam...és most elmorzsoltam egy könnycseppet...) egy lapáttal és némi liszttel kicsit forgasd-hajtogasd át a sütőedénybe. Én egy kerek, szilikon tortaformát használok, mert a jénaiba állandóan beleragadt. Ha nem szilikonba teszed, akkor érdemes kicsit átmelegíteni a sütőformát, és csak utána beletenni a tésztát, közvetlenül a sütés előtt. Forgatás után még egy fél órát pihentesd, addig melegítsd elő a sütőt 250'C-ra légkeveréssel. Süsd letakarva 30 percet, az én sütőmben ekkorra már barna a teteje, ezért leveszem a hőfokot 180-220'C-ra és további 20-25 percet sütöm. Ha neked még nem barna, akkor maradhat magasabban. Rácson hagyd kihűlni, jó étvágyat hozzá :)

süti beállítások módosítása