Szotyi művek

Szotyi művek

Óriáskagyló a paradicsomfürdőben

2015. augusztus 30. - Szotyi művek
Mivel nemrég komoly sikert aratott itthon a cannelloni, gondoltam meglovagolom a hullámát, de azért mése ugyanazt együk, azért kicsit variáltam rakta ...komolyan, úgy nem csak nekem okoz gondot nap-nap után kitalálni, mit főzzek?...

Ezért, lett benne óriáskagyló tészta, amivel már hónapok óta szemezek a hentesnél (igen...hentes...tényleg fura... :P ) és bryndza, mert imádom, és mert éppen akciós volt a sparban a jobbik fajtája, ja, és árválkodott fél kiló spenót a fűtőben, ami nem biztos, hogy túléli a jövő hetet.



Hozzávalók (hozzávetőlegesen) kb 3 főre

300g spenótlevél
200-250 g juhtúró
1/2 csésze reszelt sajt (én parmezánt tettem bele, mert éppen volt itthon, de szerintem bármilyen erősebb ízű sajt megteszi) 
1 doboz paradicsompüré
óriáskagyló tészta
fetasajt a tetejére
só, bors, fokhagyma, bazsalikom, (nyírfa)cukor, vagy édesítő

Forrald össze a paradicsomlevet ízlés szerint fokhagymával (én nem vagyok egy nagy fokhagyma fan, ezért csak két gerezdet nyomtam bele) pici sóval, és némi cukorral, hogy elvegye a paradicsom savasságát.

Közben tedd fel főni a tésztát. Én hármunkra kb 20 kagylót főztem ki félkeményre, sok vízben, számítva arra, hogy néhány elszakad, szétmegy...így is lett :P

Amíg fő, fonnyaszd meg a spenótot, kicsit turmixold át, de azért ne legyen krémes, inkább darabos. Keverd össze a túróval, ízesítsd borssal, fokhagymával.

A tepsi aljára öntsd a paradicsomszószt, abba állítsd bele a megtöltött kagylókat, és letakarva tedd a sütőbe 180'C-ra kb 20 percre. Ha a tészta már puha, szórd meg a felkockázott fetával, és grillezd meg a tetejét, amíg a sajt kicsit meg nem barnul. A végén szórd meg friss bazsalikommal.

Tálald melegen :)
süti beállítások módosítása