Szotyi művek

Szotyi művek

Brownie, de nem ám akármilyen

2015. július 30. - Szotyi művek
Édesszájú lévén imádom a brownie-t (van olyan, aki nem?) de visszatart tőle az az iszonyat mennyiségű vaj és cukor, ami benne van. A sima liszt, meg a csoki is, de ezekkel még valahogy megbarátkozom, de egy olyan süti, aminek a receptje általában úgy kezdődik, hogy 20 dkg vaj, nna, az nem jöhet szóba :P
Ezért is örültem nagyon ennek a receptnek, amit az instán találtam. Kicsit variáltam ugyan rajta, de inkább csak azért, mert nálunk nem nagyon láttam még pl: kész almaszószt...

Egyébként nemcsak, hogy beváltotta a hozzáfűzött reményeket, hanem úúúristen mennyire finom :)



Hozzávalók:
ez egy elkeserítően kicsi tepsire elég: kb 18x18-as, de igaz, hogy mivel elég tömény, sanszos, hogy az ember nem falja fel egyszerre az egészet...bár elkél egy kis önuralom...

1/2 csésze barnarizsliszt
1/4 tk sütőpor
1/4 tk szódabikarbóna
csipet só
1/3 csésze cukrozatlan kakaó
1 tojás
1/2 csésze méz
1/2 csésze almaszósz
2 ek kókuszolaj
1 tk vaníliakivonat, vagy nálam most szárított vanília

Először készítsd el az almaszószt, mert amíg fő, addig készülhet a többi. Ehhez egyszerűen egy almakompótot készítettem, fahéjjal, szegfűszeggel, és egy egészen pici édesítővel. A fél csésze szósz, kb 1 nagyobb, vagy másfél kisebb almából lett. Ha megfőtt, turmixold simára, annyi főzőlével, hogy közepesen híg pépet kapj...legalábbis én ilyennek képzelem az almaszószt. :)
Közben melegítsd fel kicsit a mézet, és add hozzá a kakaót. Mire alaposan összekevered, olyan lesz, mint az olvadt csoki. Azért vigyázz, nehogy megégjen, és megkeseredjen. Picit tedd félre hűlni.
Verd fel a tojást, kifehéredésig, jöhet bele a liszt, a sütőpor, a szódabikarbóna, és a só. Keverd el, és ne lepődj meg, mert tök száraz és sűrű lesz. Most mehet a szósz, majd később a "csoki" és az olaj.
Mostanra már könnyű, és laza állagúra kellett, hogy változzon.
Bélelj ki sütőpapírral egy tepsit (ha neked sincs ilyen méretű, akkor egy nagyobbat alakíts át kisebbre, én is ezt tettem némi alufóliával és egy dunsztos üveggel) kicsit kend meg kókuszolajjal, nehogy leragadjon.
180'C-ra előmelegített sütőben, hőlégkeverésen, kb 18 perc alatt készül el. Azért néha nézz rá, nehogy kiszáradjon. :)



Amikor még melegen megkóstoltam, hihetetlenül lágy és kicsit ragacsos volt, amilyennek egy brownienak lennie kell. Kicsit aggódtam, hogy, ha kihűl, kiszárad, de nem! (Sajnos) hidegen is tökéletes! 

süti beállítások módosítása