Szotyi művek

Szotyi művek

Lassan sült, ananászos csirkemell

2017. január 28. - Szotyi művek

Már többször említettem, hogy nagy szerelmese vagyok a lassan sült húsoknak. Nem csak az egész sertéscombot, de a sima csirkecombot is - ha tehetem - alacsony hőfokon, 1,5-2 órát sütöm. Az ételeknek így sokkal teltebb lesz az íze, az állaga pedig egyszerűen zseniális. Simán használhatsz másod, vagy harmad rangú húsokat, vagy akár már nem annyira friss, ress zöldségeket, a végeredmény omlós, és ízletes lesz.

Ja igen...tipikusan a ronda, és finom étel ;)

ananaszos2.jpg

Nálam most szokás szerint a gombhoz-kabátot helyzet volt, vagyis maradékfelhasználás. Ebben az esetben egy jobb napokat megélt ananászt szerettem volna megmenteni az enyészettől, amivel kapcsolatban, miután kibontottam, még az is kiderült, hogy a nem túl fényes külcsín mellett, még belbecs tekintetében sem járt élen...értsd: fonnyadt volt, és ízelten :P

Úgyhogy ment is a turmixgépbe - természetesen darabolva -, kb egy deci vízzel, és egy evőkanál nádcukorral együtt. Aztán csak nyomtam a gombot, amíg teljesen sima nem lett.

nnna, ez volt az alap, miután a következő párbeszéd zajlott le:

Én: -Mit főzzek holnapra? (klasszikus, igaz? ;)), ennél valamit?

Z (vagyis férj): -Nem tudom, nekem mindegy, most nem nagyon van semmi ilyen (...éééés, ezt is ismerős, ugye...)

É: -Ott az a nyomorék ananász...azzal valami jó lesz?

Z: -Persze, az jól hangzik

...köszi... :*

Hozzávalók:

1 csirkemellfilé

250ml ananászlé (nálam a fenti, turmixolt változat)

1 fej lilahagyma

4 ek nádcukor

1 ek liszt

1/2 tk gyömbérpor

3 ek szójaszósz

4-5 ek ketchup (nálam csípős)

2 ek olívaolaj

Vágd apróra a hagymát, és egy serpenyőben pirítsd meg az olajon. Add hozzá a lisztet, és pirítsd meg kicsit. Öntsd fel az ananászlével, és add hozzá a ketchupon, szójaszószt, cukrot, és a gyömbért is. Hagyd, hogy kicsit besűrűsödjön. A csirkemellet tedd egy közepes méretű sütésálló tálba, aminek van fedele. Öntsd nyakon a szósszal. Az edényt fedd le egy alufóliával, és így tedd rá a fedőt. A lényeg, hogy teljesen le tudd fedni. Tedd a sütőbe, 100'C-ra (légkeveréssel) és süsd kb 3 órát. Ha letelt, óvatosan vedd ki a sütőből, szedd le a borítást, közben vigyázz a kezedre, nehogy megégessen a gőz. Egy villával cincáld szét a húst. Ilyenkor még elég sok a nedvesség körülötte, de tedd vissza a sütőbe (már ne fedd le) kb 20 percre, és tedd feljebb a hőfokot, 180-200'C-ra. Néha keverd át, miközben szépen besűrűsödik.

ananaszos1.jpg

Köretnek készíthetsz mellé sültkrumplit, salátát, vagy én most az egyszerűség kedvéért friss kiflivel ettem :)

Jó étvágyat!

 

süti beállítások módosítása