Szotyi művek

Szotyi művek

Mikiváró zaboskeksz

2015. december 05. - Szotyi művek
Tegnap reggel találkoztam Mrs. Lipton fehércsokis, áfonyás kekszével, ami bizony szerelem volt első olvasásra :) El is készült fél adag (hmmm...csak ennyi vaj volt itthon... :P), a Z'uram úgyis morog alkalmanként, hogy végre enne valami olyan sütit is, amiben "rendes" alapanyagok vannak...no comment...

Elkészült, persze el is fogyott, (még tegnap este) és tényleg nagyon finom, de bevallom, nekem édes volt nagyon, pedig a megadott cukornak csak egy részét tettem bele.
Az eredeti receptet itt megtalálod, próbáld ki, hidd el érdemes, és tényleg hamar kész van.

Viszont mivel mikulásvárónak szántam, és hát ugye csak holnap jön az öreg, gondoltam a következő adagon kicsit variálok. Így született meg a saját változatom. Az íze szinte nem változott, de az alapanyagok az általam preferáltak :)

keksz_felirat_1.jpg

Hozzávalók:
egy tepsihez, kb 15 darab

50g kókuszolaj
30g lágy barna nádcukor
3-4 evőkanál folyékony édesítő 
1 tojás
70g zabpehelyliszt
30g zabpehely
1/4 teáskanál sütőpor
csipet só
egy-egy marék aszalt áfonya és dió
8 kocka étcsoki (kb 50g)

Pirítsd meg a diót, dörzsizd le a héját, és aprítsd fel nagyobb darabokra. Ez a lépés elhagyható, de szerintem sokkal finomabb a dió, ha picit megpirítod, ráadásul nem lesz keserű, ha leszeded a héját.
Keverd el a nádcukrot az olajjal, mérd hozzá az édesítőt, és alaposan dolgozd el a tojással. A szárazanyagokat keverd össze egy tálban, és öntsd hozzá a nedvesekhez. Keverd jól el, majd add hozzá az áfonyát, diót, és a felkockázott csokit.
Tedd a hűtőbe, és kapcsold a sütőt 180'C-ra. Amíg bemelegszik, addig a tészta egy kicsit megkeményedik, és könnyebb lesz vele dolgozni.
Kanállal készíts kis halmokat a sütőpapírral bélelt tepsibe, de hagyj kb 5 cm távolságot, mert szét fog terülni a tészta.
8-10 perc alatt elkészül, de vigyázz, ne süsd túl, mert nagyon kiszárad.
keksz1_2.jpg
süti beállítások módosítása