Szotyi művek

Szotyi művek

Nyuszi torta

2018. március 28. - Szotyi művek

Igen, tudom, hogy mostanában csak az unikoris torta a menő, de egyrészt világ életemben renitens voltam, - úgy tűnik ez már nem változik - másrészt húsvét van, úgyhogy eléggé adta magát a dolog, hogy nyúl torta készüljön a ló helyett ;) Különbenis, Miniláb már leadta a rendelését a születésnapjára, úgyhogy arra úgyis lesz majd ecca-ecca-eccarvúú

Addig pedig én is játszhattam kicsit.

nyuszi4.jpg

Úgy gondoltam, hogy meglepem a lányom ovis csoportját húsvétra ezzel a kis cukival. Csak az a nehezített pálya, hogy a csoport egy része tejérzékeny, az meg már milyen, hogy ott a torta, de közlik velük, hogy édes lányom/fiam, te ezt csak nézheted, mert nyomorult anyuka olyat hozott, amit te nem ehetsz.

Szóóval, tejmentes csokitorta...tejmentes krémmel... ;)

A piskótához a kedvenc csokitorta alapomat használtam, amiben a hagyományos tejet rizstejre cseréltem...

...miután már bekevertem egy adaggal, amibe simán beleöntöttem a tehén tejet (mert ugye nem annyira vagyok hozzászokva, a dologhoz), és már sült az első adag, mikor a homlokomra csaptam, hogy "hülyegyereeek...tejmeentees...mi volt a terved?? ...Hmmm...a nem akarok beszélni róla kategória...

Tehát következő adag, és rizstej, és -mekkora mázli- kontrollcsoport is volt, tökéletesen működött vele. Állagra semmi, és az ízén is csak egy hajszálnyi különbség.

A krémhez tejmentes, növényi margarint használtam, abból készítettem a vajkrémet.

A piskótához:

3db, 16cm átmérőjű formához

300g liszt

60g kakaó

300g cukor

1,5 tk sütőpor

2 tk szódabikarbóna

250ml rizstej

120ml kókuszolaj

2 tojás

2 tk vanília

250ml forróvíz

csipet só

Keverd össze a szárazanyagokat, add hozzá a rizstejet, az olajat, a tojást, vaníliát. Keverd el alaposan robotgéppel, majd óvatosan add hozzá a forró vizet. Kapcsold nagy fokozatra a robotgépet, és keverd kb 1 percig, hogy minél több levegő kerüljön bele. Én három formában sütöttem, mert ez a piskóta nagyon könnyű, és laza szerkezetű, nem lehet szépen kettévágni. Ehhez mérd három részre a tésztát, és öntsd olajozott, lisztezett formába. Nem kell patikamérleggel, csak kb-ra. Csapkodd kicsit oda az asztalhoz, hogy a bubik kijöjjenek belőle. 180'C-on, légkeveréssel, 25-30 perc alatt sül meg. Tűpróbával ellenőrizd. Ha mindhárom lapot kisütötted, tedd félre, és hagyd teljesen kihűlni. Akár előző nap is elkészítheted, csak éjszakára takard le. A felpúposodott tetejét vágd egyenesre. Mondanám, hogy a leeső részek a szakácsé, de valamiért nálunk mindig lába kél...

A krémhez:

185g tojásfehérje (nekem 5 tojásból lett ennyi)

250g kristálycukor (ne számolj utána, hogy mennyi van az egész tortában... :P)

2 ek méz

2 ek víz

450g margarin (ideálisabb esetben vaj ;))

1 ek vanília

Először készítsd el a cukorszirupot: Tedd lábosba a cukrot a mézzel és a vízzel, és folyamatos kevergetés közben forrald fel. Légy óvatos, baromi forró, és könnyen felfut. Ha van cukorhőmérőd (hasznos ketyere, érdemes tartani otthon), 110'C-ig melegítsd, ha nincs, akkor kb akkor van kész, amikor már elolvadt a cukor, de még nem kezdett barnulni, és alaposan felhabosodott a teteje. Vedd le a gázról, tedd félre, és kezdd el verni a tojásfehérjét. Ha már alakul a hab, akkor a tál szélén lassan csurgasd hozzá a cukorszirupot. Közben verd tovább folyamatosan addig, amíg kemény nem lesz a hab, és ki nem hűl az egész cucc. Ezután mehet bele apránként a kisebb kockákra vágott margarin. Közben továbbra is csak verd a habot...és ne kapj sokkot, mert először elolvad majd a vaj, és egy folyékony cucc lesz az egész - valószínűleg itt kezded majd el emlegetni édesanyámat is... ;) - aztán szétesik kb atomjaira, vagyis nem lesz túl ígéretes a helyzet, de nem add fel, te csak verd tovább rezzenéstelen arccal, és ígértem, hogy nemsokára látod majd a fényt az alagút végén, és szépen elkezd ismét összeállni az egész, és szép, habos lesz, és krémes, és itt mehet is bele a vanília, amivel még keverd el alaposan, és más kész is vagy.

Töltsd meg a lapokat, kend körbe, és tedd hűtőbe pár órára, vagy akár egy egész éjszakára. Nálam konkrétan egy egész napot pihent a frigóban.

...és most jöhet a mókás része: készítsd el a tappancsokat, nyuszi-pofit, szemeket, és persze a füleket. Én fehér fondantot használtam, azt színeztem feketére és rózsaszínre. A torta bevonásához, és a kiálló testrészek elkészítéséhez kb 60-70 dkg fondantra van szükség, de ahhoz, hogy könnyen tudj vele dolgozni, érdemes egy kilós darabot beszerezni.

nyul.jpg

A fülekhez papírból készíts sablont, először a fehérhez, majd abból - kisebbre vágva - a belső, rózsaszín részhez is. Vizes ecsettel kend le, nyomd bele a pálcikát, végül simítsd rá a rózsaszín belsőt is. Kicsit hajlítsd be, és hagyd száradni a tojástartóban. A fül lehajló végét alufólia hangerrel tudod kitámasztani. A szemeket és a szempillát könnyebb külön megformázni, majd felragasztani. A tappancshoz csinálj egy golyót, felezd el, azokat ismét görgesd meg, majd vékonyítsd el az alját. Késsel vágd be a lábujjakat, és vízzel ragaszd fel a párnácskákat.

Hagyj nekik 24 órát, hogy megszáradjanak. Az alufóliával kibélelt tojástartó tökéletesen megfelel a célnak.

Ha megkötött a torta, nyújtsd kb 1,5mm vastagra a fondantot, és borítsd be vele a tortát. Vizes ecsettel ragaszd fel a pofit, a szemeket, a szempillákat, végül a tappancsot is. Szúrd bele a füleket.

És itt akár már el is készültél,

nyuszi5.jpg

Vagy díszítheted a torta tetejét vajkrém virágokkal, és ehető gyönggyel (ahogy én is tettem)

Mivel a vajkrém hideg, és elég fura az állaga, ezért újra fel kell verni. Ez egy nagyon hosszú folyamat, és én személy szerint félúton majdnem kivágtam az egészet a szemétbe, hogy inkább csinálok egy újabb adagot, aztán - csodák csodája - egyszercsak ismét összeállt az egész, és lehetett vele dolgozni. Mivel nem akartam tiszta rózsaszín krémet, így csak egy ecsettel csíkokat húztam a habzsák falára, mielőtt belekanalaztam a krémet. így inkább csak a virágok egy része lett színes. A végén egy csipesszel rátettem - vagyis tettük - az ehető, gyöngyház színű gyöngyöt, és másnap reggelig ment is vissza a hűtőbe.

nyuszi1.jpg

süti beállítások módosítása