Szotyi művek

Szotyi művek

Krémes, fűszeres, paradicsomos tészta

2017. január 10. - Szotyi művek

 Kedves kolléganőm, Bori ihlette ezt az ételt, aki mivel nem szereti az erőteljes ízeket, tejfölt tesz a bolognaira. Igen, tudom, hogy ez furán hangzik elsőre - még nekem is, pedig a lecsót én is azzal szeretem - de megkóstoltam, és tényleg működik ;) Sokkal krémesebb, lágyabb lesz tőle az íze.

fuszeres2.jpg

Mivel mostanában valamiért nagyon kívánom a csípős ételeket, így nálam egy jó adag chili pehely is landolt a serpenyőben, de ezzel együtt a tejszín, amit hozzáadtam, csodákat tett az egyszerű paradicsomszósszal.

fuszeres1.jpg

Hozzávalók: (kb 3 főre)

1 fej hagyma (apróra vágva)

1-2 gerezd fokhagyma (apróra vágva)

1 szál zeller

1 kisebb sárgarépa (reszelve)

300g darálthús (nálam csirkecomb)

500ml paradicsomlé

marék friss bazsalikom

1/2 tk chilipehely (elhagyható, de szerintem nagyon jó ;)

100ml tejszín (főző)

1 ek olívaolaj

só, bors

250g Gyermelyi spagetti (szárazon)

Először pirítsd meg a hagymát és a fokhagymát az olívaolajon. Mehet bele az apróra vágott zellerszál, és a reszelt répa. Sózd, borsozd, és szórd meg a chilivel. Add hozzá a darálthúst, és pirítsd meg. Öntsd fel a paradicsomlével, és add hozzá a bazsalikomost is. Főzd 30 percet, amíg a mártás be nem sűrűsödik. Közben tedd fel főni a tésztát. Ha már sűrű a paradicsomos szósz, öntsd fel a tejszínnel, és alacsony lángon hagyd, hogy ezzel is felforrjon, Közben kevergesd sűrűn. A főzővízből egyből szedd át a tésztát a kész mártásba, keverd el, és már kész is vagy. Tálalásnál szórd meg parmezánnal, és díszítsd néhány levél bazsalikommal (...aprólábú erre szokta mondani, hogy ő nem kér rá salátát :P)

fuszeres4.jpg

Jó étvágyat :)

 

süti beállítások módosítása