Szotyi művek

Szotyi művek

(Majdnem) egyserpenyős, olaszos-csirkés tészta

2016. november 24. - Szotyi művek

Mivel mostanában elég kevés időm van főzni, sűrűn készülnek hétköznap ilyen, és ehhez hasonló gyors ételek, amik gyakorlatilag egy serpenyőben elkészülnek...bár most előkaptam egy másik darabot is, amiben megpirítottam a combokat...de most hunyjunk szemet efelett ;)

olaszos4.jpg

Ez most megint amolyan "mi van itthon, mert abból lesz ebéd" típusú étel. Szeretem az ilyeneket, mert remekül alakíthatóak a rendelkezésünkre álló erőforrások fényében.

olaszos2.jpg

Hozzávalók: kb 2,5 főre

4-6 csirke felső vagy alsó csirkecomb

1 közepes lilahagyma

1 doboz paradicsomkonzerv (darabolt)

pár darab aszaltparadicsom

450-500ml húsalaplé

160g Gyermelyi copfocska tészta

(kb) 150g fekete olajbogyó

bazsalikom, oregáno

só, bors

1 csapott ek nádcukor

a tálaláshoz: petrezselyem, és parmezán

Először nagyon enyhén sózd, borsozd a combokat, és pirítsd meg. Én teflon serpenyőt használok, és nem szoktam alá olajat tenni, pont elég az, ami kisül a comb bőréből. Ha megpirult kicsit, add hozzá a vékony csíkokra vágott lilahagymát, és fedő alatt párold, amíg a hagyma üveges nem lesz. Ha szereted a fokhagymát, azt is tehetsz bele. Mi nem vagyunk nagy rajongói, úgyhogy ebből kimaradt. Mehet bele a nagyobb darabokra kaszabolt aszaltparadicsom, kicsit még pirítsd, majd öntsd fel a paradicsomkonzervvel. Ízesítsd néhány levél bazsalikommal és oregánóval, ízlés szerint. Nem kötelező, de én minden paradicsomos ételbe szoktam tenni egy pici cukrot, hogy elvegye a savasságát. Most is így tettem. Alacsony lángon, fedő alatt, főzd puhára a combokat. Kb 40 perc elég neki, de ellenőrizd, hogy a csont mellett se legyen nyers.

Nnna, itt fog kelleni a másik serpenyő...mert abba fogod áttenni a mártásból a combokat, hogy barnára pirítsd. Úgyhogy, ha megpuhult a hús, tegyél is így. A paradicsomos mártásba pedig öntsd a száraz tésztát. Öntsd fel az alaplé felével, és fedő alatt főzd. Néha keverd meg, és szükség szerint önts hozzá az alapléből. A cél, hogy mindig csak annyi legyen alatta, ami még el fog főni, vagyis amit a tészta még felvesz. Ha már majdnem puha, szórd bele az olajbogyót. Ha nem azonnal eszitek meg, akkor érdemes kicsit keményebbre hagyni a tésztát, mert miután levetted a tűzhelyről, még tovább fog puhulni, és nem szeretnénk, ha nagyon plötyi lenne, viszont ha azonnal fogyasztjátok, akkor főzd kicsit puhábbra.

Tehát, ha elkészült a tészta, tedd vissza a megpirult combokat, szórd meg petrezselyemmel, és parmezánnal és már kész is vagy :)

olaszos3.jpg

Jó étvágyat :)

 

süti beállítások módosítása