Szotyi művek

Szotyi művek

Vérnarancs lekvár vörösborral

2016. április 23. - Szotyi művek
Vérnarancs mániám nem ismer korlátokat, se határokat :D

A múlt hétről maradt három szem, úgyhogy már napok óta agyaltam rajta. Ma délelőtt, amíg sült a hús, el is készült ;)
Őrülten finom (bár, tudjuk elfogult vagyok), édes, telt ízű, és a bortól isteni pikáns. Készítettem már narancslekvárt, de ennek teljesen más az íze. Nincs meg benne a narancslekvárra jellemző, enyhén kesernyés íz, hiszen, maga a vérnarancs is sokkal szelídebb, lágyabb, mint a hagyományos narancs.
Ha szereted a különleges ízeket, mindenképpen érdemes kipróbálnod.




Hozzávalók
egy elkeserítően kicsi üveghez

3 szem vérnarancs (kifilézve kb 200g lett)
negyed piros grapefruit
1/3 csésze víz (80ml)
1/3 csésze vörösbor (én száraz Merlot-t használtam)
1/4 csésze nyírfacukor
1 ek dzsemfix, vagy pektin

A narancsot és a grapefruitot filézd ki. Vigyázz, hogy ne maradjon benne mag sem. Tedd egy lábosba, öntsd fel a vízzel, borral, és add hozzá a cukrot is. Forrald addig, amíg a narancs már elkezd szétfőni. Ez kb 15-20 perc volt. Add hozzá a pektint, vagy a dzsemfixet, és forrald még 5 percet. Tedd fertőtlenített üvegbe, és hagyd kihűlni. Ha nagyobb adagot készítesz, és pektinnel sűríted, akkor érdemes dunsztolni. Ne lepődj meg, mert eleinte még nagyon híg, de mire kihűl, szépen be fog kocsonyásodni.
Én most kaláccsal ettem...eleinte...aztán csak simán, kanállal... :P
süti beállítások módosítása