Szotyi művek

Szotyi művek

Pizza répa, tojással töltve

2016. március 24. - Szotyi művek
Ismét egy kis húsvét, vagyis inkább egy kis játék, ha már nem tudsz mit kezdeni a főtt tojással, amit a sonka mellé készítettél, vagy ha már a sonkától is lábrázásod van. :) Vagy akkor is jól jöhet, ha villantanál a vendégek előtt. Sajnos az ötletgazda nem én vagyok, egy képet láttam róla, és mivel szeretek kísérletezni, az ilyen, mindig jó mókának ígérkezik ;)

Nálam így készült:

Szükséged lesz hozzá, néhány kúp alakú formára, pizzatésztára, némi ételfestékre (vagy tojásra, ha nem akarsz ételfestéket használni) és a kedvenc sonka és/vagy tojáskrémedre



Előbb az előkészületek:
Ha te sem tudsz előkapni a szekrényből kúpformát, akkor készítsd el, mint én :)


Hajtsd félbe egy sima, A4-es papírt. Sodord kúposra, celluxszal rögzítsd, majd az egészet borítsd be (szintén félbehajtott) alufóliával.


Tegnap pizzát ettünk (mekkora mázli), így mivel már egy ideje készültem erre, félretettem egy kb 150g-os darabot...mondjuk csemete lenyúlta egy részét (mert muszáj volt gyúrni és nyújtani), így kb 100g-ból készült el a négy darab "répa"

Ha nincs otthon, vagy nincs kedved pepecselni a pizzatésztával, ééés, még készételfóbiád sincs (mint nekem) tökéletesen megfelel a célnak a bolti pizzatészta is, az a fajta, amit frissen kapni, feltekerve.


Nyújtsd a tésztát kb 3mm vékonyra, és vágj belőle 1,5cm-es csíkokat.


Fogj egy csíkot, hajtsd ketté hosszában, és kicsit sodord meg, hogy többé-kevésbé hengeres formát kapj.


A "kukacot", a kúp hegyes végétől indulva, kezd el közbetekerni, úgy, hogy a kezdésnél, a tészta elejét tekerd az első kanyar alá...upsssz...szép mondat...

Ha toldani kell, ügyelj arra, hogy a toldás, és a tészta vége ugyanarra az oldalra essen, és majd az kerüljön alulra.







Ha elkészültél, kend be a répákat egy ecsettel, ételfestékkel. Mivel narancs nem volt itthon, így sárgából és pirosból kevertem ki. Vigyázz, hogy csak nagyon kevés pirosat tegyél bele, nehogy elnyomd a sárgát. Egy kéztörlőn tudod ellenőrizni a színt.

Tedd sütőpapírra, és 180'C-os, légkeveréses sütőben süsd 10 percet.


Kicsit hagyd hűlni, vedd ki a papírt, így már könnyebben kijön az alufólia is.

Ha teljesen kihűlt, töltsd meg a krémmel. Én egy habzsákot használtam, de a kanál is tökéletes, csak azzal kicsit macerásabb. Díszítsd salátalevéllel, vagy petrezselyemmel.
Jót tesz neki, ha néhány órát áll a hűtőben, így kicsit megpuhul a tészta. :)


Nálam most tojáskrém DeLux került bele:

5 főtt tojás
1 doboz cottage cheese (nálam zsírszegény)
2 evőkanál tejföl
1 evőkanál majonéz
1 teáskanál mustár
1 lilahagyma apróra vágva
só, bors

A tojást tedd az aprítóba, és daráld krémesre, de csak annyira, hogy ne legyen pép az egészből. Keverj hozzá minden márt, és ízesítsd ízlésed szerint.

Sonkakrém (nálam)
Egy nagy dobozos tejföl, két napig, egy szűrőben, vékony textilen lecsepegtetve
Füstölt , főtt sonka, apró kockára vágva
Lilahagyma ízlés szerint
só, bors
Csak keverj össze mindent, nem kell ezt túlbonyolítani ;)

süti beállítások módosítása