Szotyi művek

Szotyi művek

Édesburgonya leves

2016. február 22. - Szotyi művek
Nem vagyok oda a krémlevesekért...de a múltkor kóstoltam édesburgonyából készültet, és nagyon-nagyon ízlett. Igaz, hogy számomra az édeskrumpliból csak jó készülhet...és mivel nemrég rendeltem egy halommal, nem volt kérdés, hogy elkészül itthon is :)

Találtam jópár receptet, de nekem ez volt a legszimpatikusabb. Az eredetiben kakukkfű szerepel, de mivel egyrész férj baromira rühelli a kakukkfüvet, másrészt nem is találtam itthon, így zsályával helyettesítettem. Egyébként az első élményemben is zsályalevéllel a tetején kínálták, így adta magát a dolog.



Hozzávalók:
3-4 főre

500g sárga édesburgonya, kockára vágva
2 közepes lilahagyma, nagyobb darabokra vágva
1 teáskanál őrölt kömény
2 teáskanál zsálya
1 evőkanál olívaolaj
1 liter húsalaplé
só, bors

1-2 evőkanál joghurt a tálaláshoz


A krumplit és a hagymát keverd össze az olajjal és a fűszerekkel, és süsd meg 200'C-on, kb 20 perc alatt.
Tedd turmixgépbe, (vagy lábosba, és ess neki a botmixerrel) és apránként adagold hozzá a meleg (de nem forró) az alaplevet. Ha elég híg, ízlés szerint sózd, borsozd. Tálaláshoz csurgass rá egy kis joghurtot :)
Jó étvágyat :)
süti beállítások módosítása