Szotyi művek

Szotyi művek

Karácsonyillatú, fűszeres, sütőtökös kenyércsoda

2015. szeptember 14. - Szotyi művek
Mivel még mindig maradt némi tökpürém, és amúgy is imádok minden tökös sütit, muszáj volt kipróbálnom ezt a fűszeres, csodás variációt. Az eredeti receptet itt találod, szinte semmit nem változtattam rajta, - úgy tökéletes, ahogy van - csak a liszt arányával játszottam.A végeredmény egy isteni, fűszeres, szaftos tészta, ami nem olyan tömör, mint a gyümölcskenyér...szerintem sokkal finomabb...és nem utolsó sorban úgy alacsony a zsírtartalma, hogy nem száraz :) Mi kell még? ;)



Hozzávalók:

1 csésze tökpüré
3/4 csésze alacsony zsírtartalmú tej
1 csésze nyírfacukor (kicsit kevesebb)
2 tojás
1 csésze fehér tönkölyliszt
1 csésze tk tönkölyliszt
1 teáskanál szódabikarbónak
1/2 teáskanál sütőpor
1,4 teáskanál szegfűszeg
1 teáskanál fahéj
1 teáskanál mézeskali fűszerkeverék
1/4 teáskanálszerecsendió

A tojást verd habosra kifehéredésig, keverd hozzá a tejet, cukrot, tököt. Mehet a sütőpor, szódabikarbóna, és a fűszerek. Keverd el alaposan, majd forgasd bele a lisztet. Kikent szilikon formában, vagy kikent, lisztezett fémformában 180'C-on süsd 50 percet. Nekem nagyon barnult a teteje, úgyhogy félidőben kicsit visszavettem alacsonyabb hőfokra. Úgyhogy érdemes időnként ránézni. Bár amúgy is nehéz megállni, mert ilyenkorra már az egész lakásban száll a karácsonyillat :)
Ha elkészült, hagy 15 percet a formában, majd tedd rácsra, és ott hagyd kihűlni.

süti beállítások módosítása