Szotyi művek

Szotyi művek

Pite, minden jóval :)

2015. június 02. - Szotyi művek
Már megint süti, mi más :)
Megmaradt egy marék eper a múlt hétről, és két bő marék cseresznye, ami (korai révén) azért még nem volt az igazi. Ja, és őrült iramban barnult a banán is. Mit tehet ilyenkor az ember lánya? Naná, hogy pitét süt :) Egyébként azt szeretem a legjobban ebben a sütiben, hogy gyakorlatilag végtelen a kombinációk lehetősége. Azt teszel bele, ami éppen van otthon.
Találtam a múltkor egy jó kis alapreceptet a neten, ami nem sokban tér el, a hagyományos pitetésztától, inkább csak alapanyagokban, és a zsiradék mennyiségében. Viszont ízre (szerintem) tökéletes helyettesítője annak.





Hozzávalók a tésztához:

250 g liszt - nekem most fele-fele arányban barnarízsliszt és zabpehelyliszt
100 g kókuszolaj
2 tojás
100 g nyírfacukor, vagy édesítő (megfelelő mennyiségben)
1 cs só
1/2 csomag sütőpor

Az egészet gyúrd össze, és egy órára tedd a hűtőbe.

Addig érdemes összeállítani a feltétet:
Nálam most:
kb 500g gyümölcs: a fenn említett maradékok, megtisztítva, kimagozva
kb 0,5-1 dl vízzel felfőzve, pici fahéjjal és édesítővel (ízlés szerint) ízesítve
2 evőkanál útifűmaghéjjal sűrítve

Ha letelt az egy óra (vagy több), na, akkor következik a nehezebb része, mert egyébként az ízétől eltekintve, ez egy nagyon sz@r tészta. Vagyis nagyon nehéz kezelni, mert őrölten törik. Úgyhogy nyújtani inkább csak két réteg folpack között érdemes. Válaszd szét 1/3 - 2/3 arányban és a nagyobbikat nyújtsd ki. Ha sikerült kb 0,5 és 1 cm közé lapogatnod, akkor mehet a formába. Ha idáig eljutottál, és még nem vágtad ki az egészet a francba, akkor fel a fejjel, már túl vagy a nehezén :)  Ekkorra már megpuhul annyira a tészta, hogy már könnyebben lehet helyre nyomkorászni, úgyhogy hajrá, töltsd ki a hiányzó részeket.
Én erre tettem a három felkarikázott banánt,



és arra borítottam a többi gyümit. A tetejére a maradék tésztát kinyújtottam, és most csillagokat szúrtam ki belőle, ezt tettem a tetejére (...az idén még hamarabb kezdődik a karácsonyi hangulat, mint tavaly... :P ) ha nincs kedved ezzel bíbelődni, akkor egyszerűen rácsozd be.


Mehet az 180'C előmelegített sütőbe...kb 20 percre. Akkor jó, ha szép halvány barna a teteje.

Lehet, hogy kicsit macerának tűnik, de hidd el, érdemes kipróbálni, mert tényleg nagyon finom.
Jó étvágyat :)



süti beállítások módosítása