Szotyi művek

Szotyi művek

Rántott máj, olajszag...és (szinte) olaj nélkül? Naná!

2015. május 01. - Szotyi művek
Itthon nagy kedvenc a rántott máj...meg a hús...meg a persze a sajt is, de azért azt mostanában végképp nem eszünk.
Viszont a bő olajban sütés aztán meg végképp nem opció (bár ez már évek óta nem az). Eleinte csak a csirkemellet "rántottam" a sütőben, de a máj ugyan olyan jól viseli a folyamatot, mint bármelyik másik husi.
...és a legszebb az egészben, mármint amellett, hogy nem kell két napig szellőztetni, hogy végre ne lehessen ráfeküdni a masszív olajbukéra, hogy az egészhez elég egy evőkanál kókuszolaj :)

Semmi faxni, máj besóz, bele a felvert tojásba (a lisztet is el szoktam sinkófálni, mert tulajdonképpen, minek is??) aztán a tk morzsába. A szilikonos ecset jó barátom: lekenem a sütőpapírt a tepsiben, mehetnek rá a kabátos srácok, és kicsit megtunkolom a tetejüket is a kis ecsetkémmel. Előmelegített sütőben...kb 25 perc...sosem mértem, akkor jó, ha szépen megpirult. Érdemes félidőben megfordítani, hogy egyenletesen süljön.
Szerintem sokkal finomabb, mint a hagyományosan elkészített társa, mert nem szívja meg magát az olajjal, viszont isteni krémesre sül :)

Bár krumplit mostanában nem nagyon eszünk, de a piacon nem tudtam ellenállni a pici bogyós újkrumplinak. Azért egy kis párolt répa és egy adag tzatziki is volt mellé :D



További receptek a https://www.facebook.com/szotyimuvek oldalamon :)
süti beállítások módosítása