Szotyi művek

Szotyi művek

Brokkolis Lasagne

2015. április 28. - Szotyi művek
Az egész úgy kezdődött, hogy találtam a hűtőben két, már kicsit nyomi brokkolit, ami már nem bírt volna ki még egy napot.
Imádom a lasagne-t, de sajnos a tészta miatt nem nagyon fér bele a mostani étrendünkbe, ezért kicsit trükköztem.

A kész lasagne tészta helyett sütöttem néhány jó vastag zabpalacsintát, és ezzel rétegeztem az én kis szépségemet :)

A Z'uram szerint, jobb lett, mint a hagyományos. egyet értek, mert amit eddig készítettem, abban valahogy mindig a tészta dominált, és teljesen elnyomta a hús és a besamel ízét. De itt, igazi harmónia volt, kérem...







Recept (nem nagyon méricskéltem, csak úgy érzéssel)

Pala:
1 tojás
Zabliszt
Fehér és Tk tönkölyliszt (csak kevés)
Só, tej, ásványvíz

Én nem szoktam olajat tenni a tésztába, csak a serpenyőt kenem meg ecsettel az elején. Ez általában kitart a végéig.
A hagyományosnál vastagabb csintákat sütünk

Bolognai (mindenki ízlése szerint, nálam most:)
pulyka darálthús
vörös és fokhagyma
darabolt paradicsomkonzerv
só, bors, oregánó, kakukkfű, bazsalikom (ki, mivel szereti)

Hagyma megpárol, hús megpirít, fűszerez, sóz, paradicsommal felönt, főz...

Besamel:
kókuszolaj
zabliszt
tej
párolt brokkoli krumplinyomóval enyhén összetörve
fokhagyma (ne túl sok)
só, kevés zöldfűszer

olajat melegít, lisztet pirít, tűzről le, langyos tejet bele, jól összekutyul, fűszerez, besűrít. Ha kész, egy keveset félretesz a tetejére, a többihez mehet a brokkoli.

Ha minden kész, rétegez (a bolognait érdemes szűrőkanállal szedni, hogy ne áztassa el a tésztát
Pala, Bolognai, Pala, Brokkoli, Pala, Bolognai, Pala, Brokkoli, Pala. Tetejére a maradék szósz, egy kis tejföllel és egy kevés bolognai szósszal összekeverve, sajttal megszórva.
Mehet is a sütőbe, amíg a sajt meg nem pirul.

További receptek a https://www.facebook.com/szotyimuvek oldalamon :)
süti beállítások módosítása