Szotyi művek

Szotyi művek

Fűszeres ribizlilekvár

2016. július 12. - Szotyi művek

Ez egy be nem tervezett, de annál jobban sikerült lekvárfőzés eredménye.

dsc04881.JPG

Történt ugyanis, hogy családostul mentünk piacra, és mivel nagyon sokan álltak a málnás sorban, gondoltam, addig odaállítom férjet, csemetéstül, hogy vegyenek egy fél kilót, meg egy kis fonyát, én pedig addig elintézek minden mást. Nemsokára arra mentem vissza, hogy a lányom egy hatalmas doboz málnában veszett el könyékig, a férjem pedig extraként egy giga adag ribizlit is egyensúlyoz a többi cucc között. Ezzel alapvetően nem lenne semmi gond, ha valaki megenné. Mert nekem nem nagy barátom, aprólábú, ha kedve van, ugyan szívesen megeszi, de van, hogy rá sem néz, ráadásul napokon belül nyaralni indulunk, tehát az alap az lett volna, hogy mindenből csak annyit, ami hamar elfogy, vagy méginkább fogyasszunk el mindent a hűtőből. Úgyhogy azóta nézegetem ezt a nyomorult piros bogyót (mert persze most épp nem kellett senkinek...). Aztán tegnap úgy voltam vele, ha már amúgy is voltam olyan elmebeteg, hogy 40 fokban nekiálljak a maradék sárgabarackból lekvárt főzni, fél kiló gyümölcs már nem oszt, nem szoroz.

Na, de azért mégse legyen már belőle egy sima ribizlilekvár. Viszont nagyon szeretem ezeket a fűszeres lekvárokat, akár húsok, vagy simán csak sajtok mellé.

Kétségtelen, hogy lekvártöltésre nem igazán alkalmas...

Ellenben édes, és savanyú, és csípős, és mindez egyszerre, és külön-külön is :D Igazán az ember nem is tudja, hogy melyik ízt érzi leginkább. Együtt viszont remek kavalkádot alkotnak. Próbáld ki, nem fogod megbánni ;)

dsc04877.JPG

A múltkor valahol olvastam valami hasonló fűszeres cuccról, úgyhogy emlékezetből, meg a rendelkezésre álló alkatrészekből ez lett:

dsc04885.JPG

Hozzávalók (2 mini üvegre)

400-450g ribizli (megtisztítva mérve)

120ml vörösbor

60g lilahagyma

0,5-1 kiskanál chilipor (apránként tedd bele, ízlés szerint)

1/2 csésze barna nádcukor

2 ek citromlé

1-1 csipet fahéj és szegfűszeg

1 ek pektin, vagy más sűrítő pl. jamfix

A ribizlit mosd meg alaposan, a hagymát vágd icipicire. A pektinen/jamfixen kívül tegyél minden egy lábosba, és nagy lángon kezd főzni. Forrald további 8-10 percig, ennyi idő alatt be fog sűrűsödni. Akár már így is tudod használni, szószként, de ha kicsit zselésebbre szeretnéd, akkor add hozzá az általad választott sűrítőt, és főzd további két percig. Töltsd fertőtlenített üvegekbe, állítsd fejre, és hagyd kihűlni.

dsc04870.JPG

süti beállítások módosítása