Szotyi művek

Szotyi művek

Csirkesaláta

2017. november 09. - Szotyi művek

A tegnapi maradék ananász ebben a hideg csirkesalátában végezte. Ennek a receptnek az eredetijét még kb 10 éve tanultam egy kolléganőmtől, és szerepelt benne egy tubus majonéz, meg nagy doboz tejföl. Ennek az lett az eredménye, hogy az utóbbi néhány éveben nem is nagyon készítettem.

Viszont -sajnos- nagyon finom, így valamilyen barátságosabb alternatívát kerestem. Így lett a rizsből bulgur, a konzerv ananászból a friss, illetve a majonéz-tejföl kombóból avokádó. Ez utóbbit már többször készítettem salátákhoz. Persze, ne arra számíts, hogy ez teljesen olyan, mint egy tartármártás, cserébe sokkal könnyebb, én nem tolsz be egy deci olajat egy adag ebéddel.

csirkesali.jpg

Általában ezt a salátát akkor (is) szoktam készíteni, mikor marad egy kisebb adag sült hús, ami kettőnknek már nem lenne elég ebédre, vagyis jó kis maradékmentő fogás. Ám az is igaz, hogy nem épp egy dekoratív étel. Viszont itt is áll, a ronda és finom elv ;)

csirkesali1.jpg

...újhagyma ebben is van...úgy tűnik, ez egy ilyen hét :P

Hozzávalók (kb 2 főre)

150ml bulgur (szárazon)

fél sült csirkemell - kb 250g

2-3 szál újhagyma

4-5 karika ananász

1 csokor petrezselyem

A "majonézhez":

1 érett avokádó

2-3 evőkanál zsírszegény joghurt

fél citrom leve

só, bors

A bulgurt főzd meg kétszeres mennyiségű vízben. A csirkét süsd meg ízlés szerint. Én általában sózom, borsozom, és egy kis pirospaprikával szórom meg. Hagyd langyosra hűlni mindkettőt. A húst kockázd fel, és keverd el a bulgurral. Az ananászt vágd kis kockákra, az újhagymát pedig karikára. Keverd ezeket is a bulgurhoz, végül mehet hozzá az apróra vágott petrezselyem is. Sózd ízlés szerint

Az avokádót tedd aprítóba a többi hozzávalóval együtt, és addig nyomd a gombot, amíg krémes nem lesz.

Öntsd a salátára, forgasd át alaposan, és ha tudod, tedd egy éjszakára hűtőbe.

Tálald hidegen ;)

 

süti beállítások módosítása