Szotyi művek

Szotyi művek

Káposztasaláta

2017. november 08. - Szotyi művek

Egészen furcsa állapotba kerültem: rápattantam a zöldségekre. Persze, nem nyáron, mikor van dögivel minden, hanem ősszel, mikor lassan már csak a primőrre vadászhatsz... Ami még ennél is furcsább, valahogy most az édesség sem csúszik. Mivel ez a két eset ritkán áll fent, így mindig ki is szoktam használni, hogy kicsit könnyítsek magamon (ebben az esetben szó szerint :P)

Hétvégén elcsíptem Nigella karácsonyi műsorát, amiből gyorsan ki is próbáltam ezt a pofonegyszerű, és gyönyörű színű lilakáposzta saláta receptet. Friss, ropogós, és édes zöldségek, Pikáns, kicsit savanykás dresszing...tökéletes :D

Grillezett csirkemellet készítettem hozzá, és igazán kiadós fogás kerekedett belőle.

kaposzta.jpg

Kisebb változtatással készült: az egyik, hogy az eredeti receptben, az öntetben szezámolaj is szerepel, de ezt kihagytam. Ennek két oka is volt: egyrészt nem vagyok oda érte túlzottan (de elismerem, hogy vannak ételek, amiknek jót tesz), másrészt szerintem annyira intenzív az íze, hogy egy egész kevés is teljesen elnyomja minden másnak az ízét. 

A másik, hogy nem dobozos ananászléből készítettem, hanem egész ananászt turmixoltan le, egy kevés vízzel, ebből lett a dresszing alapja. Ez nálam most azért is volt hasznos, mert az ananász másik fele kellett a másnapi ebédbe.

Ja igen...a koriander helyett, nálam petrezselyem

Ha nincs otthon juharszirup, nyugodtan használj mézet helyette.

kaposzta2.jpg

Nem kifejezetten az az irodai ebéd, az újhagyma miatt, de jó hír, hogy azért a citrom, és az ananász kicsit szelídít rajta. Ezzel együtt azért kezeld óvatosan ;)

Hozzávalók (kb 2 főre)

kb 250g lilakáposzta (egy nagyobb káposzta nyolcada)

1 piros és 1 sárga kaliforniai paprika

3-4 szál újhagyma

1 csokor petrezselyem

Az öntethez:

3-4 karika ananász + fél dl víz leturmixolva

vagy ehelyett: 250ml ananászlé

1 lime leve, és reszelt héja

3 evőkanál juharszirup (vagy méz)

nagy csipet só

A káposztát vágd vékony csíkokra, a kétféle paprikával együtt. Az újhagymát szintén hosszába, darabold. Keverd össze az egészet, és tépkedd bele a petrezselymet is.

A dresszing hozzávalóit keverd el, öntsd nyakon vele a salátát. Egy órára tedd hűtőbe. Tálalásnál még egy kis petrezselyemmel megszórhatod a tetejét :)

Jó étvágyat!

süti beállítások módosítása