Szotyi művek

Szotyi művek

Tej és gluténmentes csokitorta

2017. október 04. - Szotyi művek

 ...előbb-utóbb utolérem magam a bejegyzések megírásával kapcsolatban...

Szeptember első hétvégéjén tartottuk minimanó szülinapját, ahova néhány pajtit is meghívott. Itt jött a nehezített pálya, mert akadt néhány ilyen-olyan intoleranciával bíró vendég.Gréti tortáját nem szerettem volna mentesre készíteni, mert nincs miért, így valamilyen más sütit "kellett" rittyentenem az érintetteknek. Egy darabig mindenféle növényi tejekben, meg vajhelyettesítőkben gondolkodtam, aztán jött a megvilágosodás: az avokádó. Merthogy szoktam én abból mousset is készíteni, szeretjük nagyon, simán jó tortába is töltve, hiszen igazi gazdag, krémes, és nagyon csokis...vagyis kakaós ;)

Azért első körben nem árultam el, miből készült a krém ;)

 A torta alapjaként a kedvenc. minden-féle-mentes browniem szerepelt, ami mindig nagy karriert futott be :D

Két, külön formában készítsd, mert annyira lágy a tészta, hogy nem lehet szépen kettévágni, ha meg szeretnéd tölteni.

avokados.jpg

 Hozzávalók: két 16cm-es tortaformához

150g barnarizsliszt

50g cukrozatlan kakaó

2 tojás

150g méz

250g almaszósz

4 ek kókuszolaj

1/2 tk sütőpor

1/2 tk szódabikarbóna

1 tk vaníliakivonat

csipet só

Először készítsd el az almaszószt. Ehhez egyszerűen főzz egy almakompótot, fahéjjal, szegfűszeggel, és egy egészen pici édesítővel vagy cukorral. A 250g szósz, kb 2 nagyobb, vagy 3 kisebb almából lesz. Ha megfőtt, turmixold simára, annyi főzőlével (2-3 evőkanál), hogy közepesen híg pépet kapj.

(Ha több almád van otthon, nyugodtan készíts nagyobb adagot, a kész almaszósz simán fagyasztható. Én 250ml-enként szoktam eltenni, mert ennyi megy egy sütibe)

Közben melegítsd fel kicsit a mézet, hogy hígabb legyen és add hozzá a kakaót. Mire alaposan összekevered, olyan lesz, mint az olvadt csoki. Azért vigyázz, nehogy megégjen, és megkeseredjen. Picit tedd félre.
Verd fel a tojást, kifehéredésig, jöhet bele az almaszósz, majd a liszt, a sütőpor, a szódabikarbóna, és a só. Keverd el, majd mehet bele a "csoki" és az olaj.
Béleld ki a két formát sütőpapírral, mérd ketté a tésztát. Egy spatulával kicsit simogasd el a közepét, kifelé húzva a tésztát az oldalak felé. Így nem púposodik majd fel. 180'C-ra előmelegített sütőben -hőlégkeveréssel- 18-20 percet süsd. Én egymás után szoktam, így egyenletesen sül.

Akkor jó, ha középen megnyomod a tetejét, és icipicit még lágynak érzed. Hagyd teljesen kihűlni.

A krémhez:

2 érett (!) avokádó

3-4 ek kakaópor (cukrozatlan)

3-5 ek porcukor

1 tk vanília

csipet só

Az avokádót tisztítsd meg, és az összes hozzávalót tedd turmixgépbe (vagy aprítóba). Turmixold krémesre/habosra. A cukor mennyiségét ízlés szerint adagold, de ne felejts el, a kakaó keserű, ezt mindenképpen ellensúlyozni kell.

A krém felével kend meg az egyik lapot, borítsd be a másikkal, kend körbe egy spatulával.

Én mindig habzsákból nyomom ki a habot, így a maradékból mindjárt nyomhatsz mintákat egy csillagcsővel a tetejére ;) 

Egy órára tedd hűtőbe, és már szeletelheted is :)

avokados1.jpg

süti beállítások módosítása