Szotyi művek

Szotyi művek

Kék bársony torta

2017. augusztus 28. - Szotyi művek

A tavalyi szivárványtorta óta Aprólábú csakis azt emlegeti, így most, hogy ismét elérkezett a szülinapja, szerettem volna valami hasonlóval meglepni.

Persze, hogy kellőképpen nehezítsem a saját életem, peersze, hogy nem elég egy szülinapi buli: egy a családnak, egy majd néhány nap múlva a cimbiknek. Persze minden szülinapra jár egy torta

...igen, el van kényeztetve...ez van... :D

dsc05458_2.jpg

A pajtis torta persze a buli témájához készül, de azért szerettem volna a családira is valami mókásat. Így lett belőle ez a kék bársony torta, amihez Via, a Tortaiskola bloggerének vörös bársonytorta receptjét használtam alapul. Az arányokon változtattam kicsit, illetve még kevesebb cukor került bele, a fehércsokis krém miatt.

 

Frissítés: Közben lett egy rózsaszín is (ki nem találod...rózsaszín festékkel készül ;)) Bár ezt felvágva nem sikerült megörökíteni :)

dsc05629.JPG

dsc05448.jpg

A piskóta isteni finom, az állaga bár kicsit tömör, de nagyon jó szaftos.

Én két, külön formában sütöttem, és vágtam ketté mindkettőt. Így négy emelete lett. Bár egymás után kerültek a sütőbe, a másodiknak is ugyanolyan lett az állaga, mint az első adagnak.

A képekért bocs, elég bénák lettek, de egy négyévesnek magyarázhattam volna, hogy ugyan várjon már a tortavágással, amíg anya csinál pár használható képet... :P

...ja, és nem vagyok egy tortadíszítő zseni sem... :D

Hozzávalók: két, 16cm-es formához

500g liszt (semmi extra, fehér búza)

180g vaj (szobahőmérsékletű)

200g porcukor

4 tojás (L-es méret)

250ml tej (3,5% - ne is kérdezd...az életben nem vettem ilyen zsíros tejet... :P)

csipet só

1 tk szódabikarbóna

1 tk ecet (10%-os)

1/2-1 tk kék ételfesték (én ilyet használtam)

Először a szobahőmérsékletű, tényleg lágy vajat, keverd habosra a porcukorral addig, ami könny, habos, és fehér nem lesz. Egyenként edd hozzá a tojásokat. Minden tojás után keverd egyneműre ismét.

Külön tálban keverd össze a tejet, a sót és az ételfestéket.

Egy másik tálba mérd ki a lisztet.

Felváltva adagold a lisztet, és a kék tejet a vajas cucchoz, és itt is mindig keverd egyneműre. Én kb három-három adagban kevertem hozzá.

Keverd el az ecetet a szódabikarbónával. Ne lepődj meg, habzik majd rendesen, és egy spatulával keverd a tésztához. Itt már nem kell túlzásba vinni, csak keveredjen el.

Béleld ki sütőpapírral a formák alját, és oszd szét egyenlően a tésztát. A tésztát húzd ki a forma széléig, és kicsit kocogtasd is meg, hogy a bubik kijöjjenek. Nekem ezzel együtt is kicsit felpúposodott, de no problem: a levágott részekből nálam mindig cakepop lesz ;)

175'C-os, légkeveréses sütőben, kb 35 perc kellett neki. Tűpróbával ellenőrizd! A második adag néhány perccel hamarabb elkészült

Picit hagyd a formában, majd tedd rácsra, és felejtkezz el róla, amíg teljesen ki nem hűl.

A krémhez:

300g fehércsoki

600ml habtejszín

Nnnna, ez az arány szerintem teljesen alkalmatlan arra, hogy egy stabil bevonatot készítsd a tortára, de mivel én most ilyen kis naked- vagyis meztelen tortát szerettem volna, tökéletesen megfelelt. Nem bonyolítottam túl.

A tejszínt melegítsd fel, törd bele a csokit, hagyd egy percet, majd keverd el alaposan. Hagyd kihűlni, majd mehet pár órára a hűtőbe. Amikor majd kiveszed, ne kapj sokkot. Igen, folyékony. Úgyhogy fogd a robotgépet, és habosítsd ki. Tök jó, kemény habot lehet belőle verni.

A kihűlt torta tetején vágd egyenesre, vágd ketté a lapokat. Én mindig egy habzsákból nyomom a krémet a lapokra, így nem nyomom ki az előző emeletből a krémet, miközben kenem a cuccot. Ha a tetejére értél, a maradék krémmel kend körbe a tortát, és mehet vissza a hűtőbe.

Ha nagyon nem bízol a krém állagában, használd a tavalyi szivárványtortához készült krémet. Az tök masszív, simán megtartotta a hat réteget.

 

 

süti beállítások módosítása