Szotyi művek

Szotyi művek

Sárgarépa pesztó sült répával

2017. augusztus 06. - Szotyi művek

Már régóta mondom, hogy (szinte) bármiből lehet pesztót készíteni ;)

peszto.jpg

Egy ideje már terveztem sárgarépa leveléből is, de eddig nem találtam olyan forrást, aminél biztos voltam, hogy nem volt permetezve a répa. Viszont most ebből is került egy nagy adag az ajándék kosárba, így végre kipróbálhattam ezt is. Ha a hagyományos, bazsalikomból készült pesztó ízvilágát keresed, akkor biztos csalódni fogsz, mert ez teljesen más. Kevésbé intenzív, friss, engem kicsit arra emlékeztet, mikor gyerekkorunkban nyersen rágcsáltuk a spenótleveleket. Ha egy szóval kéne jellemeznem, azt mondanám, hogy olyan zöld :D 

szeretem :)

Például tésztával, amit aszalt paradicsommal, és fokhagymával készítek, vagy sült zöldségekkel. Most utoljára sült répával ;)

repa1.jpg

Az elkészítése teljesen faék, mehet minden az aprítóba, mint a hagyományos változatnál.

Hozzávalók:

2 marék sárgarépa zöldje (kb 2-4 sárgarépából)

1 marék dió

2 púpos ek reszelt parmezán

1/2 citrom leve

2 g fokhagyma

só, bors

kb 100ml olívaolaj

A diót picit pirítsd meg, alacsony lángon. Még melegen - egy konyharuhában - dörzsöld le a héját, amennyire tudod. A zöldet picit tépkedd, a fokhagymát pedig nyomd össze. Ízesítsd kedved szerint. Aztán az olaj felével mehet minden az aprítóba. Turmixold össze, közben add hozzá a többi olajat is, amíg krémes nem lesz.

...és kb ennyi... ;)

A sült répához tisztítsd meg a répát, sózd, borsozd, és locsold meg egy kevés olívaolajjal. 180'C-os, légkeveréses sütőben süsd kb fél órát, vagy amíg meg nem puhul, és kicsit meg is pirul. Tálalásnál öntsd le a pesztóval, és szórd meg egy kevés mandulával, vagy dióval.

Jó étvágyat :)

 

 

süti beállítások módosítása