Szotyi művek

Szotyi művek

Sárgabarackos kenyérpuding

2017. július 09. - Szotyi művek

...vagyis most kalácspuding :)

Aprólábú valamelyik reggel kalácsot kért reggelire, ami nem volt itthon, és én balek, gondoltam, majd másnap reggel is jó lesz neki. Hát nem, persze akkor ár nem kellet, mi pedig három napig lökdöstük a nyomorultat. Aztán ma reggel, mikor a héten először fél hétig aludtunk (ami az egész hetes fél hatos: "anyucikaaa, nincs korááán" felkiáltás után igazi ajándék :D ) lelkesen nekiálltam reggelire sütögetni. Nnna, azért ne gondolj semmi bonyolultra, ez kb a faék kategória, viszont nagyon finom

Így legalább a szottyadt kalács is elfogyott, és mivel sárgabarackkal még mindig jól el vagyunk látva, az is került bele.

kalacs1.jpg

Mivel én a máglyarakást sem szeretem nagyon ázottan, így ezt is hasonlóan készítettem. Így az alsó réteg kalács lágy, és krémes volt, a teteje pedig inkább ropogós. A sárgabarack isteni, krémesre sült benne. Ha csak magamnak készítem, biztos, hogy egy kis rozmaringgal, vagy zsályával is ízesítem, de tapasztalatom szerint a család ezt kevéssé csípi, ezért maradt az alap változat.

15 perc sütés elég is volt neki, a sütő pedig bemelegedett, amíg az egészet előkészítettem ;)

Hozzávalók: két 10 cm átmérőjű formához:

kb 200g kalács

1 tojás

150ml tej

1 csomag vaníliás cukor

1,2 tk fahéj

4-6 szem sárgabarack

Tetejére: porcukor

A kalácsot vágd falatnyi kockára, és tedd egy tálba. Langyosíts meg a tejet, üsd bele a tojást, add hozzá a fahéjat, és a vaníliás cukrot. Keverd el, öntsd vele nyakon a kalácsot. A barackot vágd kisebb darabokra. A szotyis kalács negyedét tedd az egyik forma aljára, szórj rá barackot, és mehet még egy (hasonló) adag kalács. A tetejére ismét barackot szórj. Aztán tégy pont így a másik formával is ;)

Süsd 180'C-on, légkeveréssel 15 percet. Ha megsült, szórd meg porcukorral, és már tálalhatod is

 

Jó étvágyat! :)

süti beállítások módosítása