Szotyi művek

Szotyi művek

Sajtos stangli

2017. január 13. - Szotyi művek

Bár szoktam kenyeret sütni, de bevallom mostanában kicsit ellustultam, és megvettem a péknél, vagy hazafelé az egyik hiperben. Viszont miután az esetek nagy részében a felét kidobom, mert másnapra ehetetlen, minden ilyen alkalommal megfogadom, hogy soha többet nem veszek.

...és most azt hiszem végre megtaláltam a legtutibb stanglireceptet :)

stangli_1.jpg

Nem elég, hogy könnyű, laza a tésztája, nem kell keleszteni sem, vagyis csak annyit, amíg a sütő bemelegszik. Ez azt jelenti, hogy durván 40 perc alatt ott van az asztalodon a friss, ropogós, illatos sajtos kifli.

stangli2.jpg

Hozzávalók:

6 darabhoz

1 csomag szárított élesztő

1/4 csésze langyos víz

1/2 tk cukor

3 csésze liszt (BL80, vagy tönköly fehérliszt)

1 tk só

1 ek cukor

1 csésze langyos víz

a kenéshez:

2 ek vaj

sajt

Először futtasd fel az élesztőt: ehhez keverd el a negyed csésze langyos vizet a cukorral és az élesztővel. Adj neki öt percet. Addig egy tálba szitálj össze 2 csésze lisztet a cukorral, sóval, add hozzá a vizet, majd az élesztős trutyit. Kezd el dagasztani, és közben apránként add hozzá a maradék lisztet. Én továbbra is géppel csinálom, így kb 2-3 perc kellett neki, mire elvált a tál oldalától, és sima lett. Nyújtsd ki, egy körülbelül 45x30cm-es téglalapra. Vágd ketté hosszában, majd mindkét részt oszd további három, egyforma téglalapra. Vagyis hat darabra. A hosszabb oldalánál indulva tekerd fel, és tedd egy sütőpapírral bélelt tepsire, kb 2-3 cm távolságra egymástól. Kend le vékonyan egy ecsettel az olvasztott vajjal, és szórd meg reszelt sajttal. Tekerd le egy frissentartó fóliával, és tedd a tűzhelyre, így amíg a sütő bemelegszik, neki is jut belőle. Most kapcsold be a sütőt, 200'C-ra. Nekem kb 25 perc alatt érte el a sütő ezt a hőfokot és el elég is volt a kifliknek. Vedd le a fóliát, tedd légkeveréses sütőbe 15 percre, majd rácson hagyd enyhén hűlni,

stangli1.jpg

Én most borsópesztót kentem rá ;)

Jó étvágyat! :)

 

süti beállítások módosítása