Szotyi művek

Szotyi művek

Rizsszem tésztás csirkeleves

2016. szeptember 30. - Szotyi művek

Ritkán készítek levest, nem igazán vagyunk nagy rajongók, de ilyenkor ősszel azért jól esik. Ráadásul ez szinte nem is leves, inkább már egy ragu, sok-sok zöldséggel, és sült csirkével. Ja, és a nemrég felfedezett rizsszem tésztával. 

gyermelyi3.JPG

na jó...tulajdonképpen a tészta adta az apropóját az egész ételnek, mert bevallom soha nem találkoztam vele eddig, így muszáj volt mihamarabb kipróbálni.

gyermelyi.JPG

Igazán nagyon finom, laktató fogás készült belőle, amibe a kedvenc zöldségeid, de akár az előző napról megmaradt sülthús is belemehet. Szeretem az ilyen ételeket :)

gyermelyi1.JPG

Nálam most ezek kerültek bele, de ahogy mondtam, -hogy családi klasszikust idézzek- igazi BMV leves, vagyis "bele minden vackot"

gyermelyi2.JPG

Ebből a mennyiségből kb 3 kiadós adag lett:

3 kisebb répa

1 szál zellerszár

1 közepes fej hagyma

2-3 gerezd fokhagyma

fél csirkemell (kb 200g)

500ml húsalaplé

300ml víz

500ml tej

1 ek liszt

2 ek olívaolaj

150ml Gyermelyi rizsszem tészta

1/2 tk oregánó

só, bors ízlés szerint

Tálaláshoz:

bacon, vagy valamilyen száraz sonka

újhagymakarikák

Ha nincs maradék sült hús, akkor előbb azt készítsd el. Na, nem kell neki nagy fakszni, csak kicsit sózd be, és egy evőkanál olívaolajon pirítsd ropogósra. Meg lehetne főzni a levesben is, de szerintem sokkal finomabb, ha picit megpirítod.

Amíg sül a csibe, tisztítsd meg a zöldségeket, a répát vágd 1 cm vastag karikákra, a zellert pedig 1x1 cm-es kockákra. A hagymát minél apróbbra. Picit melegítsd meg az olívaolajat, és dobd rá a felaprított zöldségeket. Pirítsd kb 10 percet, vagy amíg a hagyma kicsit meg nem üvegesedik. Add hozzá az alaplevet és a vizet, és a tej felét, a fűszereket és a fokhagymát. Mi nem szeretjük, mikor a fokhagyma nagyon dominál egy ételben, ezért csak kicsit összeroppantottam, de ha te nem így vagy vele, bátran zúzd össze, vagy tegyél bele többet.

Közben fogj egy serpenyőt, és pirítsd meg a tésztát, szárazon, hogy enyhe barna színt kapjon. Nem tudom, hogy ez használ-e igazán, de kicsit úgy voltam vele, mint a tarhonyával, nem szerettem volna, ha teljesen szétfő a levesben.

Közben a csirke már biztos elkészült, óvatosan vágd (szaggasd) kis kockákra (darabokra). Ha a zöldség már majdnem megpuhult, mehet bele a hús is, és a liszt, a maradék tejben csomómentesen elkeverve. Főzd még néhány percig, hogy picit besűrűsödjön, majd borítsd hozzá a pirított tésztát. 6-7 perc elég neki, de közben figyelj rá, néhányszor keverd meg, mert szeret leragadni a lábos aljára.

Vágd 1x1 cm-es kockákra a bacon, vagy a sonkát (én feketeerdő sonkát használtam) pirítsd ropogósra, majd tálaláskor szórd meg vele, és egy pár újhagymakarikával.

gyermelyi4_1.JPG

Jó étvágyat :)

 

 

 

süti beállítások módosítása