Szotyi művek

Szotyi művek

Görögdinnye lekvár

2016. augusztus 07. - Szotyi művek

Évekkel ezelőtt találkoztam először a dinnyelekvárral, és pont annyi ideje, minden nyáron elmarad. Aztán persze télen ismét előkerül, de alapanyag híján feledésbe is merül. Az idén viszont nem nagyon készült itthon lekvár, úgyhogy, - csak, hogy ne legyen hiányérzetem - végre nekiláttam.

Nem különösebb macera, de nem árt, ha olyan dinnyét választasz hozzá, aminek nincs sok magja, ellenkező esetben az. Mert magozni azt kell. Az egészet.

dsc05850_1.jpg

Mivel ez egy nagyon lédús gyümölcs, turmixolva pláne, így nem vagyok benne biztos, hogy elég, ha sűrítőként csak pektint használsz. Bevallom én inkább biztosra mentem, és tettem bele egy csomag dzsemfixet is. Ráadásul mivel türelmetlen is vagyok, én nem nagyon volt kedvem dunsztolni, így ez kényelmes megoldás volt. Ha kipróbálod hagyományos dunsztban, és elmondod, hogy sikerült, az nagyon megköszönném. :)

dsc05854.JPG

Ezzel együtt ez nem lesz egy szilvalekvár állagú cucc, inkább egy lágyabb, őszibarack lekvárhoz hasonlítanám, tömény dinnye ízzel.

Hozzávalók: 4x175ml üveghez

4 csésze -kb 1kg dinnye kimagozva, turmixolva

1/2-3/4 csésze nyírfacukor (ízlés, és dinnye szerint)

1 citrom leve kb 1/2 dl

1 csomag dzsemfix

1 ek pektin

dsc05856.jpg

Igazán semmi extra dolog, a menet a hagyományos lekvárfőzésé: Borítsd lábosba a gyümit, citromot, cukrot. (A nyírfacukorban a legjobb, hogy mivel gombaölő hatása is van, így a lekvár tuti, hogy nem penészedik meg) Kezd el főzni. Ha már meleg, add hozzá a dzsemfixxel elkevert pektint, és forrald föl. Ha már zubog (nem csak gyöngyözik! Hanem zubogva forr!), kezd el mérni az időt. Én 7 percet adtam neki, hogy besűrűsödjön. Öntsd fertőtlenített üvegekbe (a mikróban 6-7 perc egy ujjnyi vízzel töltött tálban tökéletes) állítsd fejre öt percre, és tulajdonképpen el is készültél.

dsc05974.jpg

Jó étvágyat ;)

süti beállítások módosítása